Senaste nytt

Sas öppnar Köpenhamn - Boston

Känns det inte som denna linje öppnas lite i skymundan. Och varför möts man inte av denna nyhet på sas.se? Nya linjer skall väl basuneras ut så högt det bara går.
De har i alla fall annonserat om det på Facebook, men jag håller med om att det är lite kosntigt att man inte har info på sas.se också

Nu är jag visserligen trött idag men om jag räknar rätt så skall denna maskin flyga 15tim/dygn 7 dagar i veckan och man har inte "byggt" in ett längre stopp för underhåll......
Alla långlinjemaskiner har något stopp inbyggt i 2/3 veckors slinga.....är det jag som räknar fel eller kommer SAS slänga in Lan-Chile maskinen lite då och då på denna slinga eller får paxen åka via EWR etc....?

Timetables Copenhagen-Boston
From Copenhagen: SK927 will depart daily at 12:50 arriving in Boston at 15:20.
From Boston: SK928 will depart daily at 17:30 arriving at 07.00 the following day.
SAS introduces new daily service Boston-Copenhagen | SAS

Nu är jag visserligen trött idag men om jag räknar rätt så skall denna maskin flyga 15tim/dygn 7 dagar i veckan och man har inte "byggt" in ett längre stopp för underhåll......
Alla långlinjemaskiner har något stopp inbyggt i 2/3 veckors slinga.....är det jag som räknar fel eller kommer SAS slänga in Lan-Chile maskinen lite då och då på denna slinga eller får paxen åka via EWR etc....?

Timetables Copenhagen-Boston
From Copenhagen: SK927 will depart daily at 12:50 arriving in Boston at 15:20.
From Boston: SK928 will depart daily at 17:30 arriving at 07.00 the following day.
SAS introduces new daily service Boston-Copenhagen | SAS

Ja, det här kommer inte att hålla i längden, för då får man väl skicka hem passagerarna med Norsken när SAS-planet står stilla :)

När man flög till Houston så var det ju 6 dagar per vecka, förvånar mig att man går upp till sju dagar här. Det blir ju svårt att köra in A330/A340 ibland med tanke på den stora skillnaden i antalet platser.

Jag tror nog att det snart kommer fram att det inte är sju dagar i veckan (i vart fall inte varje vecka).

Tänk vad härligt om de kunde installera C 2+2 följt av Y+ 2+2. Då hade man verkligen skapat intresse att flyga med det flygplanet bland affärsresenärer.

Tänk vad härligt om de kunde installera C 2+2 följt av Y+ 2+2. Då hade man verkligen skapat intresse att flyga med det flygplanet bland affärsresenärer.

seatmap ser ut så här:

Skärmavbild 2015-10-08 kl. 19.37.44.png
Skärmavbild 2015-10-08 kl. 19.34.37.png

Toppen