Senaste nytt

Nya EBD-prefixet - har du noterat något nytt?

Blev för första gången tilltalad med namn på en SAS-flygning i lördags. Det var oljelinjen, så jag skall vänta med att se om det är standard-beteende eller ett inslag av allmänt bra service som det var på den flygningen.

Annars har drickan i Go krävt korttittande alla gånger utom en sedan augusti. Den enda gången fick jag ett snabbt "jag vet vem du är".

Titta på bilden igen. Det står att man får ge bort ett guldkort. Jag tror att det är detta som lurar dig lite. Läs det finstilta längst ner 4 st. **** Där och ihop med Diamant reglerna som är den högra blå stapeln förklaras dryckesregler.

Jag har senaste veckan flugit två gånger med Jettime och givetvis fått min dryck efter att ha visat mitt EBD-kort. Sedan har de båda gångerna fått frågan om jag vill ha snacks till drycken, vilket de båda gångerna har bjudit på.

Typiskt SAS att göra det så otydligt...
Här kommer en bild på hela bladet. Precis som @bnr säger; den övre delen gör det mer tydligt och det är för en gångs skull inte SAS fel :)
IMG_8240.JPG

• Gilla
Reactions: bnr
Har den där alltid nedpackad i datorväskan numera. Även om det inte behövts på de senaste flighterna.

Trist att det ska behövas och att de inte kan lära sig. Borde väl vara procedure att man går igenom manifestet med sitt crew innan avgång. Har förståelse för att alla EBD och Pandion kanske inte är med, och att kortet då kan fylla en funktion. Men att ha koll på vad som gäller ombord för EBD/Pandion eller en liten sak som att hälsa en silver-/guldmedlem extra välkommen, beroende på ombordsituationen, är små saker i ett genuint servicekoncept som torde vara enkla att implementera, men som samtidigt skulle höja kvalitén ytterligare och göra en märkbar positiv skillnad för den enskilde resenären - något som i sin tur gagnar varumärket.

Nackdelen med lojalitetsprogram är ju att bolagen sällan klarar att leva upp till förväntningarna, extra tydligt blir det hos SAS. Norwegian t.ex. slipper ju det och klarar ändå av att leverera en positiv upplevelse - eftersom förväntingarna oftast är obefintliga.

Det är ju också lite svårt med den svenska (nordiska) mentaliteten. Det är ju extremt sällan man tilltalas med Herr <Efternamn> i något sammanhang idag, väldigt annorlunda mot utomlands där Mr/Monsieur/Herr e t c är ett korrekt och hyffsat vardagligt sätt att hälsa. Som svensk skulle "Hej <Förnamn> kul att ha dig ombord!" vara mer naturligt, men detta skulle antagligen få utländska EBD/EBP/*A-gold att bli förnärmade.

Toppen