Senaste nytt

British Airways Visa

Tack å hej!
Kanske lika bra det, jag och Entercard blev ändå aldrig riktigt kompisar.
Underligt att jag inte fått någon info om detta, det är å andra sidan i linje med hur det brukar vara.

Förslag på vettiga alternativ mottages tacksamt.

Jag kan ju inte säga upp mitt kort på ett år då jag har flygresor bokade på det fram till September 2016 och man måste ju visa upp kortet man använt för att köpa biljetten när man checkar in....

Kan man inte säga upp kortet ändå - du kan ju ha det med dig utan det är
aktivt eller..?

Trist att man gör så stora försämringar då jag tycker att BA VISA funkat rätt bra
för mig. Blir till att satsa på mina Amexkort istället..!

Vanliga frågor FAQ, står det på baksidan av brevet som kom:
"På grund av ny EU förordning kring förmedlingsavgifter för korttransaktioner påverkas finansieringen så pass mycket att vi tvingats se över reglerna för intjäning av Avios."

Kan det med andra ord leda till att andra kortföretag också förändrar/försämrar sina villkor? Har svårt att tro att BA & Visa skulle vara de enda som drabbats. Har dock inte kollat vilken EU förordning de hänvisar till.

Last edited:
Vanliga frågor FAQ, står det på baksidan av brevet som kom:
"På grund av ny EU förordning kring förmedlingsavgifter för korttransaktioner påverkas finansieringen så pass mycket att vi tvingats se över reglerna för intjäning av Avios."

Kan det med andra ord leda till att andra kortföretag också förändrar/försämrar sina villkor? Har svårt att tro att BA & Visa skulle vara de ända som drabbats. Har dock inte kollat vilken EU förordning de hänvisar till.
EU kommer att sätta tak på kreditkortsavgifter.
0,2 procent för betalkort och 0,3 procent för kreditkort var förslaget.
Då kommer finansinstituten att tjäna mindre pengar = mindre pengar att köpa poäng från flygbolaget = mindre poäng per köp.

Det finns en tråd om detta ämne.
EU lagstiftar bort bonus på kreditkort? | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor

Jag kan ju inte säga upp mitt kort på ett år då jag har flygresor bokade på det fram till September 2016 och man måste ju visa upp kortet man använt för att köpa biljetten när man checkar in....

Säger de så? Jag har rest på 241 utan att visa upp kreditkortet. Online check in precis som vanligt.

Toppen