Senaste nytt

Lufthansa har påbörjat sin nya restaurangservice i business class

Jag flög FRA-LAX för någon månad sedan. Fin restaurangservice!
Nu sitter jag i MUC efter en flygning LAX-MUC, men då var det traditionell service med brickor och dylikt. Är restaurangservicen bara förlagd till vissa förutbestämda flighter?

Edit: Nu ser jag, det är inte implementerat på A340-flygningar än. :)

Jag flög FRA-LAX för någon månad sedan. Fin restaurangservice!
Nu sitter jag i MUC efter en flygning LAX-MUC, men då var det traditionell service med brickor och dylikt. Är restaurangservicen bara förlagd till vissa förutbestämda flighter?

Edit: Nu ser jag, det är inte implementerat på A340-flygningar än. :)

Hur kontrollerade du vilka flighter som var inblandade?

Ska flyga Frankfurt - New York den 20:e Mars, så funderar om jag får gamla eller nya konceptet på 747-an.

Och en sista fråga, hur skiljer sig koncepten?

THAI har nu också infört liknande,vilket dom kallar C+ , Servicen är liknande den i F med "Eat on demand" och fler rätter och dryck. Först ut var TG910/911 till London och nu infört på alla a380 destinationer, sist ut var 930 till Paris 14/2. Skall enligt uppgift införas på all C till Europa, när dom hunnit utbilda mer personal..

Hur kontrollerade du vilka flighter som var inblandade?

Ska flyga Frankfurt - New York den 20:e Mars, så funderar om jag får gamla eller nya konceptet på 747-an.

Och en sista fråga, hur skiljer sig koncepten?
Jag tror det stod i artikeln den här tråden bygger på. Jag gissar också att alla long haul har restaurangservicen implementerad nu.

Det tidigare konceptet var mer strikt, brickservering från en vagn.
Det nya konceptet är trevligare där en dedikerad flygvärdinna kommer och tar dina beställningar (även drinken före takeoff), bordet dukas upp och hon/han håller koll på dig under måltiden och serverar rätterna vartefter du blir klar.
Ett trevligt koncept!

Trevlig resa!

Nice, har två veckor med barnen när pappan ska jobba kontinuerligt i sommar. Funderar på lufthansa business till "någonstans". Fyller även 40 år, så vore kul att hitta på något!

Toppen