Senaste nytt

SAS Travel Cash

hallvard

Ny medlem
Jag fick mitt kort i dag och jag kan meddela att detta är totalt lurendrejeri. Det är en fullkomligt värdelös produkt som inte ger kunden några fördelar alls. Växelkursen när man skall fylla på är mycket ofördelaktig. Växelkursen hos ett vanligt kreditkort är mycket förmånligare så det är mycket bättre att använda sig av det. Jag rekommenderar inte detta till någon. Håll er långt borta. Det finns redan SAS Eurobonus Diners club eller Skandiabankens Visa kort. Dessa är på alla sätt bättre och att föredra.
 

Jonas C

Medlem
Hur går man tillväga för att beställa ett EuroBonus kort med Travel Cash? Räcker det endast med att beställa hem ett EuroBonus kort via mina sidor, eller måste man ringa/beställa via en speciell länk?
 

ekf

Medlem
Den länken funkar bara för att aktivera ett befintligt kort, inte beställa ett kort. I alla fall som jag har förstått det.
Jag beställde mitt kort via den länken, men när jag nu loggar in så har jag bara alternativet "aktivera" kvar, men det har jag ingen lust med :) . Antog att beställningsknappen försvann eftersom de redan skickat ett kort till mig...
 

Sander

Medlem
En fråga som jag inte riktigt fått klarhet i trots genomläst tråd:

Om jag som student (och därmed inte kan skaffa SAS Mastercard eller liknande kreditkort) laddar Travel Cash kortet med svenska kronor, och sedan använder det här i Sverige: får jag då 5 p/100kr? Finns det några avgifter/påslag att räkna med då? Det kostar ju inget att föra över pengar från nuvarande svenskt konto till TC-kontot? Såg att mer än två kontantuttag per månad kostar 10 kr, men utöver det?

Tack på förhand!
 
Toppen