Senaste nytt

SAS avslutar linjen mellan Houston och Stavanger och förstärker utbudet till New York

Det måste va på håret att denna inhyrda maskin tar sig över Atlanten från CPH i kraftig motvind... bara att flyga A320 är ju ett komfortlyft jämfört med B737, jag tror inte det kommer va roligt att flyga över Atlanten i en 3+3 Go-stol i detta plan...

Strækningen København-Newark er 1000 miles kortere end Stavanger-Houston, så hvad angår rækkevidden burde den kunne klare turen. Flyvetiden er beregnet til 1 time 20 minutter mindre end Stavanger-Houston.

Men du har ret i at den tur i en Eco-stol i en 3-3 opstilling ombord på dette fly nok ikke vil føles optimalt. Ifølge en artikel jeg så et eller andet sted, så vil SAS sælge ruten på afgangs- og ankomsttidspunktet som den store fordel for forretningsrejsende...

Generellt har man väldigt lite "rättigheter" för produkter (varor och tjänster) där kundnöjdhetssiffrorna inte är offentliga.
Hotell kan som bekant vara orimligt generösa. Det gäller numera även t ex bilfirmor som verkar under bonussystem så att de får mer pengar från fabriken om de sköter sig.
Flygbolag och hyrbilsbolag gör oftast bara vad de måste, och det är inte mycket. Jfr. när Norwegian inte kunde flyga B787 och hävdade att bara man kommer fram ska man vara glad. Lite som att Hilton Slussen skulle sälja hotellnätter "ett av få femstjärniga hotell i Sverige, njut av vårt SPA" och så blir man inkvarterad på Best Western i Hägersten (läs inhyrd 767:a)...
PH

Fick följande svar på mitt claim:

"Hej!

Tack för att du kontaktar oss.

Jag ber dig återkomma till mig efter avslutad resa för att se på slutkostnaderna.

Ha en fin dag! "

Och det SKALL jag, kan de ge sig på. Dock är slutkostnaden fortfarande detsamma.. har ju redan betalat den..

Att ingen kontant (EU261-)kompensation utgår om du blir underrättad 2+ veckor före avresa, och så länge de erbjuder ombokning under "motsvarande förhållanden" med ankomst senast urpsrunglig tid (eller senare, om du går med på det) så tror jag att det är vad som krävs av dem. Du ska också kunna avboka med full återbetalning. Jag tror inte du kan kräva att få anlända inom X timmar före upsrpunglig ankomst eller motsvarande...

(Disclaimer: jag är inte jurist inom konsumenträtt, eller ens jurist...)

Ok kompensation i pengar bryr jag mig inte så mycket om men som det ser ut nu kommer det bli rätt så många timmar senare :(

Någon mer som lyckats få en ombokning som är vettig? Jag har bara ett flyg till ORD och inget efter det.

Nu har det dykt upp nya seatmaps för SK901/902 för perioden årsskiftet till sommartabellen startar

5 rader C (2+2) och 11 rader M (3+3)

Vid tidtabellsövergången återgår linjen till 343 (troligen LAN-kärran eftersom Y-klass inte verkar finnas till försäljning).

Är 3+3+3 normal seating för A350XWB och 3+4+3 high density? Vad har andra bolag?

Jag tror inte något bolag kommer att ha 3+4+3 utan 9 stolar per rad i ekonomiklass lär vara standard. Däremot kan andra bolag välja t.ex. 2+5+2 istället för 3+3+3. Ser man på Boeing 777 finns flera flygbolag som valt just 2+5+2. Det är väl en smaksak, men så länge det inte är 100% beläggning, eller nära 100%, tror jag fler blir nöjda med 2+5+2.

Toppen