Senaste nytt

Posta din lyckad bokning av bonusresor här 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Rättelse: Lägre avgifter.:)

Bonusprogram
: Eurobonus
Flygbolag: ANA, Lufthansa, Singapore Airlines
Kabinklass: 3 F och 5 C
Avreseort:Manila med open jaw till Denpasar (Bali)
Destination:Göteborg
Enkel resa eller Tur&retur : T/&R med Open Jaw
Antal poäng (per person): 95000 (Amex 2-4-1)
Skatter&avgifter (per person): 2144 kr
När:Augusti - September 2016
Bokad:September 2015

Fare 0.00 USD
Equivalent Fare Paid 0.00 SEK
Taxes, Fees, Other Charges 1104.00 SEK
Fuel Surcharge 1040.00 SEK
Ticket Amount: 2144.00 SEK
Total Amount: 2144.00 SEK
Det här är ju USDM nivå.:p

Det här blev ju billigt.:) Jag ska boka om denna resa efter hand. Tänkt retur Göteborg till Denpasar är runt jul 2016.
Jag vill kanske även få in Lufthansa men anslutningstiden i Frankfurt är då bara 1 h 20 min så jag vet inte om det är värt det.

Manila till Göteborg: NH870, NH223, Lufthansa 820

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Göteborg till Bali: LH817, NH224, NH855, SQ959, SQ948

Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: SAS
Kabinklass: Business
Avreseort: Stockholm, ARN
Destination:Chicago, ORD
Enkel resa eller Tur&retur : T/&R
Antal poäng (per person): 50 000 (Amex 2-4-1)
Skatter&avgifter (per person): 707 kr totalt för 2.
När:Juli- Augusti 2016
Bokad:September 2015

map.gif

En liten dröm resa går sakta i uppfyllelse. Köra genom Historic Route 66 Chicago- LA. Eftersom SAS är så otroligt generösa med bonusplatser (även i eco) 365 dagar i förväg fanns en fet nolla i tillgänglighet av awards att flyga hem från SFO eller LAX. Eftersom allt var enkelt bokningsbart genom hemsidan och en drös platser till ORD fanns, fick det bli alternativet. Får titta lite senare på att boka om till ett anslutningsflyg LAX/SFO- ORD med United. Plus för nya kabinen dock!

En liten dröm resa går sakta i uppfyllelse. Köra genom Historic Route 66 Chicago- LA. Eftersom SAS är så otroligt generösa med bonusplatser (även i eco) 365 dagar i förväg fanns en fet nolla i tillgänglighet av awards att flyga hem från SFO eller LAX. Eftersom allt var enkelt bokningsbart genom hemsidan och en drös platser till ORD fanns, fick det bli alternativet. Får titta lite senare på att boka om till ett anslutningsflyg LAX/SFO- ORD med United. Plus för nya kabinen dock!

Körde Route 66 i somras. Hade samma upplägg med SAS t/r ORD i C och så köpte jag en enkel biljett med UA på BUR-SFO-ORD för ~2000 SEK och tog en dag i Chicago innan hemresa.

Körde Route 66 i somras. Hade samma upplägg med SAS t/r ORD i C och så köpte jag en enkel biljett med UA på BUR-SFO-ORD för ~2000 SEK och tog en dag i Chicago innan hemresa.

Ska kika lite på alternativen att hitta en United flight för extra 10 000 EB poäng till resan. Även om UA domestic first är under all kritik oftast,kan det vara trevligare att kasta bort 10 000 poäng istället för nån tusenlapp i monkey på annan carrier.

Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: SAS
Kabinklass: Go
Avreseort: Stockholm, ARN
Destination: Rom, FCO
Enkel resa eller Tur&retur : T/&R
Antal poäng (per person): 18 000 (SAS kampanj)
Skatter&avgifter (per person): 440 kr
När: Mars 2016
Bokad: September 2015

Jag tar med min mamma till Rom för att fira hennes 65-årsdag. Blir en poängresa med SAS, samt 3 nätter bokade på InterContinental De La Ville (också poäng).

Last edited:
Ska kika lite på alternativen att hitta en United flight för extra 10 000 EB poäng till resan. Även om UA domestic first är under all kritik oftast,kan det vara trevligare att kasta bort 10 000 poäng istället för nån tusenlapp i monkey på annan carrier.
United First slår ju åtm SAS Plus med hästlängder, även om det inte är riktigt jämförbart...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen