Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Det finns minst 4 punkter ovan som @JPMorgan nämner som SAS "enkelt" och kostnadsfritt skulle kunna lösa.
* prio boarding
* status recognition
* seatblock för EBG/EBD i alla klasser
* bemötande och kundtjänst

Dessa och andra är stora irritationsmoment - var och en för sig eller alla tillsammans när det är en dålig dag.
Vore intressant att se vad som händer om många (vi) skickade mail till sas kundtjänst eller guldsupport eller diamantsupport och föreslog dessa enkla och kostnadseffektiva förändringar som skulle leda till nöjda resenärer och högre vinst för SAS. Konstruktivt och inte med gnällande ton, så klart!
SAS själva borde se det, men ibland ser dem inte en flygplats för alla flygplan som är i vägen. Vi kan ju hjälpa dem, kanske?
 
Erfarenhet skulle jag säga. Problemet du har att bemöta det jag skriver är för att du inte har något att komma med. SAS är ett problembarn och har varit så FÖR länge. Frågan är hur länge till man tillåter det.

lol, ja, det er "kjempevanskelig" å besvare dine overdrevne og fordomsfulle påstander.... not ;) Din påstand om "gamle fly" underbygger dette på sitt beste. Poenget som du nok en gang understreker, er at der ikke er vits å besvare deg. A waste of time å skulle diskutere med noen som har bestemt seg for at "sånn er det", og som ikke er på internett for å være åpen, diskutere på likt grunnlag og lære noe nytt - men heller bare er her for å lire av seg sinte og gretne fordommer om bedrifter (eller mennesker).
 
Inte för att vara petig, men kostnadsfritt skulle det inte vara då färre biljetter skulle säljas.

Ikke noe mer kostnadsfritt å innføre steinhard prioboarding; man skulle trenge en person extra i gaten (for å holde orden) og ha mulighet til å forsinke flyet.
Avhengig av hvor omfattende kundtjänsten skulle være kommer det og til å koste penger -- ingen ting er gratis her i livet...
 
lol, ja, det er "kjempevanskelig" å besvare dine overdrevne og fordomsfulle påstander.... not ;) Din påstand om "gamle fly" underbygger dette på sitt beste. Poenget som du nok en gang understreker, er at der ikke er vits å besvare deg. A waste of time å skulle diskutere med noen som har bestemt seg for at "sånn er det", og som ikke er på internett for å være åpen, diskutere på likt grunnlag og lære noe nytt - men heller bare er her for å lire av seg sinte og gretne fordommer om bedrifter (eller mennesker).

Vad är fördomsfullt? Fleet age SAS | Airfleets aviation det är inte direkt nya flygplan från fabrik. Men visst om din strategi är att håna mig och min erfarenhet kan vi sätta punkt här det är okej för mig.
 
Ikke noe mer kostnadsfritt å innføre steinhard prioboarding; man skulle trenge en person extra i gaten (for å holde orden) og ha mulighet til å forsinke flyet.
Avhengig av hvor omfattende kundtjänsten skulle være kommer det og til å koste penger -- ingen ting er gratis her i livet...
Njae, jag håller inte med dig @Aurora . Jag har fått erfara oerhört bra prioboarding hos andra bolag med endast två personer vid gaten. Det handlar om instruktioner, utbildning och tydlighet. Samma sak gäller kundtjänst - idag blir man ledsen i ögat när man läser att det tar upp till 6 veckor för folk att få svar, samt att kundtjänst behandlar folk på ett oproffsigt sätt. Det är det som kostar pengar i slutändan!
 
Njae, jag håller inte med dig @Aurora . Jag har fått erfara oerhört bra prioboarding hos andra bolag med endast två personer vid gaten. Det handlar om instruktioner, utbildning och tydlighet. Samma sak gäller kundtjänst - idag blir man ledsen i ögat när man läser att det tar upp till 6 veckor för folk att få svar, samt att kundtjänst behandlar folk på ett oproffsigt sätt. Det är det som kostar pengar i slutändan!

Tydligen lenge siden du har flydd med SAS? :) På OSL og ARN har du vanligvis bare en person i gate utenom peak hours. Og det er klart det handler om å være tydelig, men når skandinaver et en saueflokk og ikke vante med prioboarding så er det vanskelig å ikke forsinke flighten om du står alene med 180pax og skal holle orden.

Jeg er helt enig i det siste du sier - å spare penger på kundeservice er dumt. Men det betyr at det nettopp koster penger - det er ikke kostnadsfritt...
 
Toppen