Senaste nytt

SAS och Mikkeller i samarbete

Killen bredvid mig på 1E på senaste flighten hade (nog) aldrig flugit SK Plus tidigare och var förvånad när man fick gratis öl. Han beställde en Mikkeller lager som inte föll i smaken. Beställde sen en witbier som tydligen var riktigt god. När jag frågade om den var god sa han. Jaa vill du smaka?

Schysst men hade bilen på ARN. :(

Den var mycket fin!
Den spontanjästa sweet and sour var dock inget för mig. Tog ett litet smakprov och bad direkt om APAn istället
Tur att vi gillar lite olika, större chans att den finns kvar till min nästa flygning även om det är väldigt låg sannolikhet på det. APAn är vi dock helt överens om :)

• Gilla
Reactions: olo
Fick möjligheten att prova RAS1 på SK983 häromdagen, tror att jag var den enda som fick något upphällt ur den flaskan, som för övrigt var det enda exemplaret som de hade med sig... :( Tror att de skulle undvika en hel del svinn om de hade varit tappade på mindre flaskor.
Jag ger den betyget 4 av 5, mest pga egna preferenser, men egentligen skulle den nog ha lite högre betyg mtp att den är spontanjäst.
Är det någon som vet när RAS2 kommer ombord? Eller är det RAS1 som gäller hemåt med SK984?

Någon som vet om RAS1 är med i servicekonceptet mellan Stavanger - Houston?
(Vill gärna testa den på lördag:))

Vad jag hört så skulle RAS1 räcka i ungefär 1-2 månader, så det är nog inte många flaskor kvar nu och RAS2 kommer nog snart. Räknade man på 2 flaskor per flight skulle den räcka ganska precis 1 månad, sas har väl ungefär 24 flighter om dagen de flesta dagar tror jag.

Någon som har lyckats få tag på den gula Pale Alen inrikes/intra-skandinavien?
Jag tycker att de ofta har både Red och Wit, men inte Pale Alen.

Toppen