Senaste nytt

Eurobonus loyalty 3.0

A

Aurora

Guest
Hvor mange store flygbolag finns i dag med poänginntjening som IKKE er omsetningsbasert?
 

Roger J

Medlem
Utmaningen är väl inte att göra omsättningsbaserat på SAS-biljetter, eller allra enklast SAS-biljetter med SAS-flygningar. Men medlemmarna tjänar ju poäng med andra bolags biljetter och på andra bolag än SAS. Blir lätt lite komplicerat att koppla poängintjäningen till spend i ett så komplext system som Star Alliance. Tror inte systemen för poäng och biljettpengar hänger ihop på det sättet alls. Dock motiverades väl den senaste intjäningsstruktursförändringen med att dyrare biljetter skulle ge mer poäng och billigare färre (dock sänktes ju intjäningen kraftigt på de dyraste biljetterna...). Redan idag så är ju antalet flugna miles satt ur spel inom Europa för de flesta bolag där man kan tjäna poäng till Eurobonus.
 

FFlash

Medlem
Kanske din definition av att flyga mycket är lite annorlunda än de flestas...;) Drygt 648 poäng per dygn vardag som helgdag, dvs mer än ett inrikesben i minus varje dag eller en chicagoresa i business var tolfte dag ungefär.

De flesta normala människor, dvs inte sådana som häckar här, tycker nog att det är rätt mycket. :p

Det här är kanske lite dramatiserat men ändå: det verkar som man går mot all-in eller ingenting med lojalitetsprogram. Dvs det finns 1) några "häckar" som kan gräva så helsikes mycket poäng för nada och 2) majoriteten som nöjer sig med att vara med som medlem och få lite poäng nu och då. De senarenämnda tycker att det är nånting fel med programmet då man aldrig kommer åt bra bonusresor pga. för få poäng&tillgänglighet och därför inte bryr sig mycket om sånt som här på BC
 
Toppen