än så länge....De är i alla fall inte outsourcat kundtjänst.
Gör ett inlägg på deras Facebook sida så löser dom det nog rätt fort skulle jag gissa på.Skrev ett surt svar om detta.. Vad skulle hända om jag inte agerar och sen den 2a nov förväntar mig resa hem. Menar sas att de gör ngt då? Märkligt minst sagt..
Ursäkta för en off topic fråga.Gör ett inlägg på deras Facebook sida så löser dom det nog rätt fort skulle jag gissa på.
Nej självklart lägger du inte upp bokningreferens eller liknande. Gör istället ett sakligt inlägg där du förklarar situationen och undrar om det är så dom behandlar sina mest trogna kunder när SAS är dom som lägger ner linjen.Ursäkta för en off topic fråga.
Men hur fungerar den?
Ställer man en fråga på t ex SAS Facebooksida med sitt eget namn och skriva bokningsnummer och/eller biljettnummer som kan ses av alla andra?
I så fall är det inte speciellt smart lösning. Jag vill i alla fall inte att andra ska veta min bokningsreferens & biljettnummer.
Det är ju riktigt, riktigt dåligt att SAS agerar så här när de själva ställt in flyg som de har inbokade passagerare på. Enligt EU-förordning 261 är de dock skyldiga att boka om passagerarna oavsett om det är bonusbiljetter eller vanliga biljetter. Om flyget ställs in mer än 14 dagar före avresa har man inte rätt till särskild kompensation men man har rätt till ombokning (till/från flygplatsen man har biljett för). SAS kan inte ursäkta sig med att det saknas I-klass på United från Houston aktuell dag.Mycket tråkig utveckling, inte minst ur ett kundperspektiv. Jag och min fru är inbokad (med poäng) i slutet av oktober. Har ringt både idag och igår och fått EXTREMT dåligt bemötande när det gäller professionalism och förmågan att ge alternativa resvägar. Får ett starkt intryck att man inte ens förstår att linjen lagts ner... Så förbaskat rotlöst och degenererat.
Har guldkort och frun diamant – men vad f-n hjälper det? Just nu har de bokat oss till Washington, med förslaget att vi själva ska boka inrikesflyg och sedan "försöka" få tillbaka pengarna. Jag är dock enormt stolt över att jag varken spräckte blodkärl eller var otrevlig mot agenten som säkert bara gjorde vad vad han blivit tillsagd.