Senaste nytt

Nå EBG med väldigt speciella förutsättningar - jag vill inte resa.

Skaffa ett Amex Elite som ger 20.000 baspoäng, då har du 35.575 baspoäng och saknar med andra ord 9.425 till guld.
Billigaste sättet att få in dessa poäng är i dagsläget en tur och retur till Hong Kong för 3000 kronor (ger 9.000 baspoäng) och sen en tur och retur vart som helst (billigaste inrikes).
Total kostnad blir då ca 7000 kronor samt att du får en semester i Hong Kong ofrivilligt.

Det låter lite som den optimala planen, men när jag går in här:

Flyg till Hongkong frn Stockholm - SAS

Så står det att den billigaste resan Hong Kong T&R kostar 5812:-

Det låter lite som den optimala planen, men när jag går in här:
Flyg till Hongkong frn Stockholm - SAS
Så står det att den billigaste resan Hong Kong T&R kostar 5812:-
image.png
image.png

Finns många andra datum, sök på månadskalendern.

Är inte riktigt med dock.

När jag går in på länken och fyller i lösenordet så kommer jag till ett formulär för internt anställda på SAS? De vill att jag skall fylla i mitt anställningsnummer?

Jag vill helst inte resa alls typ när jag är ledig.

Som redan sagt, det låter på din kravspec som om att ditt smidigaste alternativ är att byta cash mot EBG på Marknadsplatsen. Fördelar för dig är att du får EBG på direkten utan att resa, med en giltighet på nästan 2 år (innevarande+nästa period). Priset antar jag är förhandlingsbart, men ligger förmodligen i par med AmEx Elite + några Mileage Run (?).

När (om) du nått 50 inlägg på BC.se, så kan du ju annonsera på formundelen "Marknadsplatsen" att du är intresserad av ett EBG

Du har just nu skrivit 49 inlägg, så det är bara 1 kvar...

En sista följdfråga.

Om jag köper ett EBG-kort, får jag på alla sätt fullvärdig EBG-status? Kan ge bort ett Silverkort, ingen årsavgift på MC/Diners etc.?

Toppen