Godmorgon från NH174 någonstans ovanför SEA! Här har vi åkt bakåt i tiden och klockan är nu runt 03 den 16/9 medan flighten avgick 1140 samma dag!
Åkte SEA-NRT för ett par veckor sedan och upplevde samma hetta. Jag gillade dock den bubbliga bäddmadrassen.
Då kanske det inte var inbillning då..?
Stolen i sig är ju rätt smal (eller bara jag som är bortskämd av OZ A380?) och som du säger; väldigt avskild.
Ja, det har jag inte ens tänkt på, men du har helt rätt, den är ganska smal när man har den i stolsläge. Inget jag direkt störs av dock. Det är värre att den är kort i nedfällt läge tycker jag.
Wi-Fi funkade inget vidare för mig heller, man hade några gratis Mb efter en lång och plågsam registrering.
Det är som att suga en golfboll genom ett sugrör - det går inte fort och blir väldigt hackigt. När jag körde internet på Lufthansa kunde jag köra röstsamtal via Skype - det finns inte en chans att det skulle funka här. Men man kan göra lite nöduppdateringar på BC iaf.
Tack för uppdateringen. Underbar text!
Tack doktorn!
Jag får ta tillbaka det där lite - det stämde inte helt på denna flight. Tar det i rapporten som kommer från hotellet senare idag.
Kan det vara så att din klocka var en minut sen?
Isåfall åkte vi sent från Haneda, för där lämnade vi stationen på sekunden!
När jag såg automaten tänkte jag "Skrev inte
@Dr. Miles om det där för ett tag sedan?". Du och andra har skrivit jättemånga bra saker om Japan och uppdaterar kontinuerligt med nya saker. Problemet är att det är ett pyssel att söka reda på all info. Hörde jag någon säga Wikiposts..?
Nog första rapporten sedan Jacobs sommarresor som jag sett fram emot att vakna, slå på kaffe och sätta igång med läsandet. Vanligtvis ratar jag rapporter utan bilder men den här skrivs med en avslappnad men ändå detaljrik stil som passar perfekt.
Tur jag la in ett par bilder i början då.
Star Alliance First biljett ger dig även rätt att bjuda in en gäst till loungen. Du borde ju veta sånt!
Ja, det borde jag nog ha vetat om ja. Jag flyger helt klart för lite Star Alliance numera och hade faktiskt inte koll på att det var generellt.
Jag hade egentligen inte tänkt skriva om denna i sammanhanget mindre intressanta resa, men jag blev tillräckligt upprörd nyss för att ändra mig: BA C-biljett ger inte tillträde till fast track på OSL.
Stalltipset i efterhand var att man borde ha bokat från SVG som är betydligt enklare att göra transfer på. :/
Vad värre är så är köfållorna till den vanliga securityn designad av en idiot, eller i alla fall idag konfigurerad idiotiskt med flärp-band. De har satt upp det så att man efter att slingrat fram och tillbaka kan kliva av till en security efter 2/3 eller fortsätta den sista tredjedelen för att nå den andra securityn. Självklart vill ingen stå i kö i onödan, så den sista tredjedelen är nästan helt tom, vilket gör att representant från lokala vaktbolaget ideligen får gripa in och kommendera folk att fylla den delen också. Den utlovade "<5 min" visade sig betyda 15 minuter.
Låter som business as usual på OSL hör jag.
Kan det vara så att de har valt en design som gör att stolen/sviten i stort sett kan användas på alla positioner i planet, och på så sätt hålla nere kostnaderna??
Inte omöjligt. Jag hade nog designat sviten lite mer modulärt, så att den konsol som sitter framför fönstren gått att ta bort.
Nu kan jag vara lite lugnare över min transfer mellan HND och NRT
Kanske - eller var allt jag skrev bara båg?