Senaste nytt

Award-resebyrå?

Det är ju trots allt inte att hitta resorna som är själva problemet utan att få boka dom. Det är nog där en awardresebyrå kommer in i bilden :)

Det är ju trots allt inte att hitta resorna som är själva problemet utan att få boka dom. Det är nog där en awardresebyrå kommer in i bilden :)
Huh? Hur menar du? Att det är lätt att hitta platserna men svårt att boka dem? Vilka program är det som är svåra att boka i? Vissa är väl enklare än andra iofs, men jag skulle ju lugnt säga att 95% av tiden går åt till att hitta lediga platser. Iaf för min del. :)

En fördel med en sådan tjänst sett ur min synvinkel är att "byrån" med sin erfarenhet sannorlikt hittar fler rutter, fler platser, alternativt bättre/billigare vägar att ta sig till önskad destination. Inte att glömma! Ibland missar man säkert en bättre produkt pga okunskap.
Själv utgår jag fortfarande från hubbar. Efter det så är det tips från BC eller genom att titta på andras lyckade resor här som gjort mig uppmärksam på bra rutter.

Jag tror såväl, LoyaltyLobby, Thepointsguy och Onemileatatime erbjuder liknande service men de är mest US orienterade bra om man har aadvantage eller Avios och sämre på Eurobonus. Mot rätt ersättning tror jag flera här ställer upp ( me included ).

Sedan är det frågan om vad som ska ingå i tjänsten.
Jag har bokat bonusresor åt olika människor och utmaning är alltid vid strul (tidtabellsändring, inställt flyg osv).
De som jag har hjälpt förutsätter att jag hjälper till vid sådana situationer och kommer det en annan fråga om vem ska betala för tiden för ombokningar och annat.

Det finns en kille här nere i Australien som har startat en websida som heter IFlyFlat. Han verkar lite självcentrerad då många av bilderna visar honom i olika platta ställningar halsandes bubbelvatten i den spetsiga delen av flygplanet, gärna med huvudet mot en fluffig kudde. Men för att komma till saken så erbjuder han privatpersoner och företagare att mot en avgift optimera poäng intjäning och användande. Jag har träffat honom på en Frequent Flyer träff och han verkar kunna leva på detta. Bifogar länk till hans hemsida och service broschyr om någon är pigg på att köra igång.

IFLYFLAT - The Frequent Flyer Points Whisperer

http://www.iflyflat.com.au/wp-content/uploads/2015/04/iFLYFLAT_Services-Summary_2015-2016.pdf

Toppen