OSL_Commuter
Medlem
Det är möjligt att service&bemötande är bättre från SAS, men på andra *A betyder ju Pandion ingenting
man kommer ju inte ens in i andra bolags 1:a klass lounger.
Om du spenderar lika mycket med BA som tydligen krävs för Pandion har du ju flera uppgraderingsvouchers och Concorde room kort,
och tillgång till 1:a klass lounger med andra OW bolag.
Hmm, varför får jag en känsla av väderkvarnar när jag läser dina inlägg?
Det är inte heller helt sant att du inte kommer in på 1:a klass lounger. Inte så att det är utbrett & en regel, utan tvärtom så finns det undantag ifrån regeln att du inte kommer in. BKK är ett sådant där du får tillgång till 1:a klass loungen när du reser vidare med Thai.
Kan inte påstå att jag har haft tillträde till 1:a klass lounger i USA när jag rest med BA, så jag ser ju inte riktigt hur den jämförelsen är relevant?
När jag rest med andra bolag i OneWOrld så är det inte direkt att röda mattan rullas ut för att jag har BA Gold, så jag ser inte riktigt heller relevansen i detta?
Problemet med BA är att de har inte den destinationen jag flyger mest för att upprätthålla Pandion, så återigen går din jämförelse i stå. Sant att jag hade haft uppgraderings vouchers & lite andra förmåner om jag hade haft 5000 Tierpoints, men fortsatt så är detta beroende på mitt flygmönster & då faller BA bort!
Dock så nyttjar jag BA på flera destinationer, tex till PHX, SFO & är relativt nöjd med det.
Jag reser helt enkelt med det alternativet som ger mig den bästa resan & ibland är det BA, ibland är det LH & oftast är det SAS då de trafikerar de platser jag besöker oftast.
Sen att C i BA skulle vara sååååå mycket bättre än C på SAS håller jag inte med om. Ja, de har bättre stolar men det är då också allt. Servicen är sämre, maten är sämre så det är ganska jämt skägg i min värld.
First var BA hyggliga i, men även där var servicen faktiskt sämre än på LH!
Där BA verkligen överglänser SAS så är det på loungerna, men det har ju redan varit nämt & T5 på LHR är loungerna grymma!