Senaste nytt

Hotelltips önskas från vana Bangkokresenärer

När det gäller poolen så tycker jag Sheraton Sukhumvit är trevligast med Peninsula som god tvåa. Kempinski är också trevlig men ganska mycket barn där, kan hända för att det är mer av en "resort".

@Gus: Jag vet inte om du bokat än men om du vill tänka lite "utanför boxen" och bo på ett "romantiskt hotell" tror jag att jag kan rekommendera Ariyasom Villas, AriyasomVilla Luxury Boutique Hotel Bangkok : located just of Sukhumvit Road and near to Bumrungrad Hospital in Bangkok, Thailand
Det ligger nära BTS (vilket är en fördel eftersom det är regnsäsong i Bankan när ni är där) och unikt på så vis att det bara har 24 rum. Poolen må kanske vara ordinär men å andra sidan är det inte så många som ska trängas. Har inte testat det själv, men en god vän till mig bodde där i våras och höjde det till skyarna - den personliga servicen (det går säkert att få fruppan till rummet), läget och inte minst restaurangen.

Edit: Gömde att de har paket som verkar prisvärda och inom er budget.

Last edited:
  • Gilla
Reactions: Gus
Nu är vi hemma från Bangkok. Det blev 2 nätter på Chatrium Hotel riverside (endast rum), (tack för tips @JohnnyWilde ) 1 natt på Sofitel So (rum med frukost) och 2 nätter på Conrad i clubrum. Chatrium Hotel riverside var otroligt prisvärt med en fin pool. Dock kunde jag inte njuta fullt ut av hotellet då jag låg däckad i sängen i några dagar efter en hejdundrans fest i baren på planet till Bangkok.

Conrad var en stor besvikelse! Efter att ha bott två gånger på lillebror Millennium Hilton och flera på detta forum verkar tycka att Conrad är ännu bättre så var förväntningarna höga! Vid poolen på Millennium Hilton så får man små "treats" medan man på Conrad inte får något alls, förutom en flaska vatten om man ber om det. Dessutom ligger poolen på Conrad i skugga större delen av dagen. Afternoon teat på Conrad var ett skämt i jämförelse med Hilton. På Hilton blir man serverad ett fint fat med utsökta smörgåsar och kakor medan man på Conrad får ta torra kakor från en fjuttig buffé. Dessutom var det alldeles för få personal i club-loungen så det tog evigheter innan man fick beställa, både vid frukost, tea och kvällsdrinkar.

Jag förväntade mig även mera av omklädningsrummen! Jag är van vid att topphotell (som jag trodde Conrad är) ska ha fina omklädningsrum med bubbelpool, plunge pool etc, ja nästan som ett bättre spa. Bastu var det enda Conrad hade att erbjuda, men vem vill bada bastu i Bangkok? :D

Höjdpunkten på resan var verkligen Sofitel So. Vilket magiskt hotell! Poolen var helt underbar (nästan lika pepp som Marina Bay Sands) och frukosten som vi fick på rummet var otroligt god. Vi hade bokat ett rum med frukost och vi fick frukosten serverad på rummet utan extra kostnad. Det är detaljer som detta som gör så att jag återvänder till ett hotell. Dessutom fanns det en härlig takbar på hotellet.

sketch-1441761578893.jpg

Poolen med fin flodutsikt på Chatrium Riverside.

sketch-1441762422644.jpg

Den fantastiska poolen på Sofitel So. Gravid fru är mycket nöjd med de "treats" som erbjuds vid poolkanten.
IMG_20150829_211711.JPG

Takbaren på Sofitel So.

sketch-1441761422581.jpg

Otroligt god frukost på rummet på Sofitel SO. De hade tom min favorit philly cheese steak sandwich på menyn :).

Tack för bra feedback @Gus, väldigt intressant läsning! Har bott på Conrad och var då rätt nöjd (med det mesta utom loungen ska sägas). Inte bott på Sofitel So, men besökt takbaren och håller med om dess grymhet!

• Gilla
Conrad var en stor besvikelse! Efter att ha bott två gånger på lillebror Millennium Hilton och flera på detta forum verkar tycka att Conrad är ännu bättre så var förväntningarna höga! Vid poolen på Millennium Hilton så får man små "treats" medan man på Conrad inte får något alls, förutom en flaska vatten om man ber om det. Dessutom ligger poolen på Conrad i skugga större delen av dagen. Afternoon teat på Conrad var ett skämt i jämförelse med Hilton. På Hilton blir man serverad ett fint fat med utsökta smörgåsar och kakor medan man på Conrad får ta torra kakor från en fjuttig buffé. Dessutom var det alldeles för få personal i club-loungen så det tog evigheter innan man fick beställa, både vid frukost, tea och kvällsdrinkar.

Hmm, det du skriver om loungen tycker jag inte alls stämmer med hur jag kommer ihåg det. Har de dragit ner på servicen eller var jag bara så glad att slippa Conrad Bali att jag tyckte det var bra i Bangkok?

Tack för bra feedback @Gus, väldigt intressant läsning! Har bott på Conrad och var då rätt nöjd (med det mesta utom loungen ska sägas). Inte bott på Sofitel So, men besökt takbaren och håller med om dess grymhet!

Jag tycker inte man ska behöva vara endast "rätt nöjd" med ett hotell i detta segment. Conrad ska väl vara lika bra som Sofitel, Park Hyatt och tom Four Seasons?

Hmm, det du skriver om loungen tycker jag inte alls stämmer med hur jag kommer ihåg det. Har de dragit ner på servicen eller var jag bara så glad att slippa Conrad Bali att jag tyckte det var bra i Bangkok?

Så Conrad Bali är ej heller så bra? Tur vi inte bodde där på vår bröllopsresa då, det var nära! Jag vet inte om vi hade otur med servicen men jag tycker att allt gick mycket långsamt. Kanske berodde på att loungen var helt full men detta borde de vetat om och haft mer personal. Har du besökt loungen på Hilton Millennium? Den är utomhus och personalen gör goda drinkar i en bemannad bar och den är allmänt jättetrevlig. Min fru älskar afternoon tea men hon ville inte ens ha något tea andra dagen. Om hon tackar nej till afternoon tea så är det verkligen illa! :Do_O

Så Conrad Bali är ej heller så bra? Tur vi inte bodde där på vår bröllopsresa då, det var nära! Jag vet inte om vi hade otur med servicen men jag tycker att allt gick mycket långsamt. Kanske berodde på att loungen var helt full men detta borde de vetat om och haft mer personal. Har du besökt loungen på Hilton Millennium? Den är utomhus och personalen gör goda drinkar i en bemannad bar och den är allmänt jättetrevlig. Min fru älskar afternoon tea men hon ville inte ens ha något tea andra dagen. Om hon tackar nej till afternoon tea så är det verkligen illa! :Do_O

Vi gillade inte Bali alls. Det blev inte bättre av att Conrad Bali inte skötte sig ordentligt. Vi kom nog fram till att det inte är riktigt vår grej helt enkelt.

Det låter inte som att Hilton Millennium är ett steg upp - utomhus är dåligt i min värld. Jag tycker om luftkonditionering. :) Får se om vi tar någon natt på Millennium för att jämföra, men annars håller jag mig nog till Conrad i BKK.

Jag tycker inte man ska behöva vara endast "rätt nöjd" med ett hotell i detta segment. Conrad ska väl vara lika bra som Sofitel, Park Hyatt och tom Four Seasons?

Nej du har rätt, man ska nog vara mer än rätt nöjd, Conrad ska ju aboslut absolut vara ett snäpp upp från Hilton. Jämförelse med andra kedjor har jag dålig koll på. Jag kanske ska utveckla mitt svar lite kring vårt besök; vi var nöjda med rummet, frukosten (ej i loungen), middagen i bufférestaurangen och servicen generellt. Vi var inte nöjda med loungen, vilket man ju såklart ska vara på ett hotell på denna nivå. Vi provade ej poolen. Jag skrev lite mer strax efter vårt besök här: Recension: Conrad Hotel Bangkok - Trevligt hotell centralt i Bangkok - BusinessClass.se

• Gilla
Vi gillade inte Bali alls. Det blev inte bättre av att Conrad Bali inte skötte sig ordentligt. Vi kom nog fram till att det inte är riktigt vår grej helt enkelt.

Det låter inte som att Hilton Millennium är ett steg upp - utomhus är dåligt i min värld. Jag tycker om luftkonditionering. :) Får se om vi tar någon natt på Millennium för att jämföra, men annars håller jag mig nog till Conrad i BKK.
Halva loungen är utomhus, halva är inomhus! :) Det hade varit kul om ni tog någon natt på Millennium för att jämföra. En annan grej jag kom på angående Conrad som känns väldigt gammaldags är att det inte finns pay per view på rummet. Istället finns det en DVD-spelare med filmer från 90-talet man kan låna. Typ Die hard och Armageddon. Bland det bästa jag vet när jag är på semester är att beställa room service och kolla på pay per view.

Toppen