Nu är vi hemma från Bangkok. Det blev 2 nätter på Chatrium Hotel riverside (endast rum), (tack för tips
@JohnnyWilde ) 1 natt på Sofitel So (rum med frukost) och 2 nätter på Conrad i clubrum. Chatrium Hotel riverside var otroligt prisvärt med en fin pool. Dock kunde jag inte njuta fullt ut av hotellet då jag låg däckad i sängen i några dagar efter en hejdundrans fest i baren på planet till Bangkok.
Conrad var en stor besvikelse! Efter att ha bott två gånger på lillebror Millennium Hilton och flera på detta forum verkar tycka att Conrad är ännu bättre så var förväntningarna höga! Vid poolen på Millennium Hilton så får man små "treats" medan man på Conrad inte får något alls, förutom en flaska vatten om man ber om det. Dessutom ligger poolen på Conrad i skugga större delen av dagen. Afternoon teat på Conrad var ett skämt i jämförelse med Hilton. På Hilton blir man serverad ett fint fat med utsökta smörgåsar och kakor medan man på Conrad får ta torra kakor från en fjuttig buffé. Dessutom var det alldeles för få personal i club-loungen så det tog evigheter innan man fick beställa, både vid frukost, tea och kvällsdrinkar.
Jag förväntade mig även mera av omklädningsrummen! Jag är van vid att topphotell (som jag trodde Conrad är) ska ha fina omklädningsrum med bubbelpool, plunge pool etc, ja nästan som ett bättre spa. Bastu var det enda Conrad hade att erbjuda, men vem vill bada bastu i Bangkok?
Höjdpunkten på resan var verkligen Sofitel So. Vilket magiskt hotell! Poolen var helt underbar (nästan lika pepp som Marina Bay Sands) och frukosten som vi fick på rummet var otroligt god. Vi hade bokat ett rum med frukost och vi fick frukosten serverad på rummet utan extra kostnad. Det är detaljer som detta som gör så att jag återvänder till ett hotell. Dessutom fanns det en härlig takbar på hotellet.
Poolen med fin flodutsikt på Chatrium Riverside.
Den fantastiska poolen på Sofitel So. Gravid fru är mycket nöjd med de "treats" som erbjuds vid poolkanten.
Takbaren på Sofitel So.
Otroligt god frukost på rummet på Sofitel SO. De hade tom min favorit philly cheese steak sandwich på menyn

.