Senaste nytt

SAS och Mikkeller i samarbete

Kul!!!
Fick testat den röda på lite KRN-ARN samt ARN-MMX i fredags.
Den senare bjöd de på i Go då jag visade EBD-kortet.
(Det bevisar att flyg till Skåne inte räknas som inrikes och att Skåne följdaktligen är utlandet? ... )
Du vet Kalmarunionen osv...

Jag fick för övrigt my mind blown när jag tänkte på att en fotbollsmatch mellan Sverige och Danmark skulle lagen förkortas SWE-DEN. Och det som blir kvar av landsnamnen blir DEN-MARK

Ta för helskotta med er tomflaskorna av RAS1, de kommer bli samlarobjekt (eller ännu hellre fulla flaskor).
På tal om det, jag vill gärna köpa eller byta till mig en RAS2 (Portern) om någon vill "smuggla"

Samma här! Om någon har en full/tom flaska köper jag gärna!

image.jpg
Det börjar nu närma sig ett slut på en era. Skyhigh Series går i graven. Välkommen Cloud Hopper!

Har testat alla tre och den som föll mig bäst i smaken är WIT som tar första plats med stor marginal. RED smakade pyton medan BLUE var för klen för att egentligen smaka någonting.

Har testat alla tre och den som föll mig bäst i smaken är WIT som tar första plats med stor marginal. RED smakade pyton medan BLUE var för klen för att egentligen smaka någonting.

Håller med om att RED inte är någon höjdare, WIT är en helt ok öl som fungerar bra.
Däremot så är BLUE troligtvis den bästa APA (American Pale Ale) jag druckit, jag trodde till och med att det var en IPA med tanke på smaken. Drack BLUE senast nu i helgen och den var fortfarande lika bra som första gången jag testade den.

Ras.No1 är dessutom en sjukt bra öl, föll mig helt i smaken och jag rankar den som den bästa Mikkeller öl jag druckit.
@PeteLaw du får gärna se till att den kommer ut på marknaden så man även kan köpa den :). Hade varit grymt om man kunde köpa den ombord i taxfree sortimentet, finns ju whisky och annan dryck där, men denna Mikkeller skulle jag gärna köpa (och de andra som kommer i samma serie).

Toppen