flum
Medlem
United club är enligt mitt tycke inte bättre än T4-loungen.Nej. Jag jämför med andra inrikes lounger inom star alliance. Utbudet är crap. Stället ok men blir snabbt välfyllt särskilt på morgonen.
United club är enligt mitt tycke inte bättre än T4-loungen.Nej. Jag jämför med andra inrikes lounger inom star alliance. Utbudet är crap. Stället ok men blir snabbt välfyllt särskilt på morgonen.
Jag förstår att du gör det. Däremot tycker inte jag det är rättvist att göra just den jämförelsen. Blir för mycket äpplen och päron då man inte spelar i samma liga som exempelvis Lufthnsa.
Ok. Dags för SAS att börja spela i samma liga. Loungen på 5an har fått ett lyft tex.
Inte THAI inrikes heller. På vissa Air Chinas inrikeslounger (speciellt kontraktlounger) är inte heller bättre än SAS Lounge på Arlanda T4.United club är enligt mitt tycke inte bättre än T4-loungen.
Alla vet ju att blåbär är godastInte THAI utrikes heller. På vissa Air Chinas inrikeslounger (speciellt kontraktlounger) är inte heller bättre än SAS Lounge på Arlanda T4.
Dessutom när det gäller Lufthansa så skiljer de inte mellan inrikes och utrikes (båda ligger i Schengen-område), så att jämföra SAS Loungen på Arlanda T4 med dem är som att jämföra mellan blåbär och vattenmelon.![]()
Yellow room MMX. Motivering överflödig.Tävling:
Hitta en lounge inom Europa som är sämre än ARN T4. Valfri motivering, men juryn tittar speciellt på kategorierna "Möjlighet att få lugn sittplats", "Utbud av mat och dryck" samt "Renhållning".
Man konkurrerar med Norwegian. Såframt inte passagerare börjar bry sig om annat än att köpa billigaste möjliga biljett tror inte jag den dagen kommer. 5an är trots allt mest en ökning av yta något som troligtvis är svårt på 4an.
Det köper jag inte!
Jag betalde skitmycket pengar för mina senaste inrikesbiljetter i Plus: ARN-AGH-ARN 3483 kr, ARN-SFT (enkel) 2149 kr, ARN-MMX-ARN 2699 kr
Jag ha ju EBG vilket ge mig tillträdd till loungen, men folk som inte ha EBG/EBD kommer ju betala dessa priser för att kommer in i loungen.
Och det här crap-loungen skulle ALDRIG motivera mig själv att köpa en Plus biljett.
Idag postade jag en bild från dagens blomkålssuppa i plastskal. En av mina Facebook vänner svarade:
"Omfg, you are in a SAS gold lounge, not in jail, right?"
Det låter dock som du har nån relation personligen eller via annan till SAS. Precis som många andra gånger på de det här forumet är det flera som blir upprörda när man kritiserar SAS och dess produkter. SAS är enligt min mening en av de sämre flygbolagen.Vadå det köper jag inte? Att du betalat 'skitmycket pengar' är helt irrelevant i sammanhanget. Ungefär som att jag kan gå ut på stan och köpa en gammal ford för 50.000 kronor betyder det att den är värd det? Köp biljetter för baspris i god tid eller på rea. På det får du väl räkna ut vad du får för pengarna. Jag har aldrig tyckt Plus är en bra deal inom norden om man har status.
Men räkna på baspriset som är runt 800 kr tur och retur Arlanda Ängelholm med SAS Go som EBG.
630 SAS Eurobonus baspoäng.
Business check-in.
SAS Fast Track.
SAS Lounger.
Förhandsval av plats.
Prioriterad bagagehantering och ombordstigning.
3 stycken bagage. Även skidor, golfbag etc. Max 23 kg/styck.
1 handbagage 8 kg + laptopväska.
På det har SAS kostnader på flygplan, personal, bränsle och allt vad det nu kan vara. Tror du att det är någon vinstaffär?
Jag försöker inte försvara SAS på något sätt jag försöker bara se det ur ett annat perspektiv och hur marknaden ser ut. Utbudet anpassas efter efterfrågan.
Det låter dock som du har nån relation personligen eller via annan till SAS. Precis som många andra gånger på de det här forumet är det flera som blir upprörda när man kritiserar SAS och dess produkter. SAS är enligt min mening en av de sämre flygbolagen.
Tävling:
Hitta en lounge inom Europa som är sämre än ARN T4. Valfri motivering, men juryn tittar speciellt på kategorierna "Möjlighet att få lugn sittplats", "Utbud av mat och dryck" samt "Renhållning".