Senaste nytt

Sjukt kassa EuroBonus poäng med Lufthansa.

olo

Medlem
Är det något proffs här som vet hur många eurobonus jag erhåller ToR ARN-FRA-LAX i business (Z)?
Du ser det på: EuroBonus partners - Lufthansa - SAS
Lufthansa kör med fasta belopp i Europa så det är enkelt att räkna:
European cross border routes, valid from July 1, 2015:
Z (1250)
ARN-FRA: 1250*2=2500

Sen får du räkna ut FRA-LAX med gcmap.com och avrunda till närmaste 100-tal.
5806 mil --> 5900
Flights Worldwide, valid from July 1, 2015. The points you earn depends of distance in miles flow
Z (150%)
5900 *1,25 *2 =14750

--> 2500+14750=17'250p

Edit comment: Missade sista stycket om FRA-LAX i första posten, som @agehall han uppmärksamma ser jag, medan jag rättade.
 
Last edited:

olo

Medlem
avstånd: 5806 = 5800 översätter jag (Z) 150% till 5800 x 1,5 = 8700?
Skulle då bli: (8700 + 1250) x 2 = 19900 eurobonus
låter som ganska bra intjäning
Ja, jag räknar ju som en kratta. Klart att det skall vara *1,5 eftersom det är 150% -men om man räknar så ligger det i fel tråd. Den här heter ju "Sjukt kassa eurobonus poäng med Lufthansa" ;)

Sen har jag fått lära mig att avrundningen alltid sker uppåt, så 5806 -> 5900.
 

AABack2ARN

Medlem
Nja, det verkar finnas en del fall då det räknas nedåt. Har för mig att det finns en tråd om att Munchen hamnat närmare Stockholm...
 

AABack2ARN

Medlem
Där ser man!
Personligen avrundar jag neråt i de fallen det ligger nära det undre intervallet och så blir jag glad när jag får mer poäng.
 
Off topic lite, men borde inte alla bolag införa ett gemensamt system för att definiera bokningsklasser för att underlätta för alla?

T, K, M, L för en economybiljett säger ju inte så mycket egentligen. De borde sätta klasserna i någon slags hierarki istället, där te.x. klass A, B, C osv är en högre och bättre bokningsklass än D, E, F osv. Dvs First-A,B Business, A,B,C, Economy, A,B,C,D,E,F osv.

Bara en tanke :)
 
F

FCT

Guest
Off topic lite, men borde inte alla bolag införa ett gemensamt system för att definiera bokningsklasser för att underlätta för alla?

T, K, M, L för en economybiljett säger ju inte så mycket egentligen. De borde sätta klasserna i någon slags hierarki istället, där te.x. klass A, B, C osv är en högre och bättre bokningsklass än D, E, F osv. Dvs First-A,B Business, A,B,C, Economy, A,B,C,D,E,F osv.

Bara en tanke :)
Haha dels OT men även mission impossible.
 
Toppen