Senaste nytt

SAS Eurobonus Milage Run (Segment) tråd

En något kreativ fundering som inte har ställts till kundtjänst. Vad är chansen att kvalificera upp en nivå med låsta bokningar (Go- ej avbokningsbara) motsvarande antalet segment som krävs för ny nivå? Vet att den ska flygas ihop men finns det någon möjlighet att få den tidigare? Någon som testat?
Skulle tro att det blir någonstans mellan mycket, mycket svårt och omöjligt. :)
Det är ju enligt principen butt in seat för att få poängen.

Någon som har bra förslag på SAS segment-run - typ 6 flighter på en lördag eller möjligen fredag-lördag?

Kravet är lågt pris och SAS Plus - jag satsar på Diamond inom 6 månader!

Varför vill du göra segment-run i Plus?

Lördagar brukar vara sämsta dagen om man vill få ut många byten. Här kan du få ut sex segment, men med tveksamt värde:

Capture.JPG

Någon som har bra förslag på SAS segment-run - typ 6 flighter på en lördag eller möjligen fredag-lördag?

Kravet är lågt pris och SAS Plus - jag satsar på Diamond inom 6 månader!
Med 6 segmentet så behöver du i princip besöka alla de 3 huvudstäderna och från nummer 3 göra en avstickare. Förmodligen landar du på den norska västkusten, om du utgår från ARN.

Är det segment du är på jakt efter?
Då hade jag prioriterat lågt pris.

Är det poäng du söker hade jag valt plus och sedan tittat på HAM, TXL, DUB, LHR, DUS för relativt lågt pris men högre intjäning.

En något kreativ fundering som inte har ställts till kundtjänst. Vad är chansen att kvalificera upp en nivå med låsta bokningar (Go- ej avbokningsbara) motsvarande antalet segment som krävs för ny nivå? Vet att den ska flygas ihop men finns det någon möjlighet att få den tidigare? Någon som testat?

Du menar innan du flyger eller utan att flyga? Inte en chans. Det är butt-in-seat som gäller om du inte köper att TravelPass.

Toppen