Senaste nytt

Sammanslagning av American och US Airways (2013-DEC-09)

Hmm, då får jag stå motbevisad. Ska bli spännande att se i vilket läger denna konstellation kommer sluta upp. Det käns som ärendet är långt viktigare för OW som riskerar förlora sin USA närvaro. Samtidigt riskerar *A att bli lite saturated på USA marknaden.

Bästa citatet:
“This isn’t a marriage made in heaven, like Northwest and Delta, or Continental and United,” Neidl said. “But US Airways is the last girl on the dance floor right now.”

“This isn’t a marriage made in heaven, like Northwest and Delta, or Continental and United,” Neidl said. “But US Airways is the last girl on the dance floor right now.”

Härlig jämförelse med US Airways som ett kvart i tre ragg :)

Hmm, det verkar som AA är "under protection" till september. Puh, då hinner jag förhoppningsvis klara av min bonusresa med CX i F/C i juni/juli.

Som sagts, OW är nog lite skakis nu ang var den nya konstellationen ska hamna. För OW's styrka får man hoppas att det blir OW. Men då hoppas jag att en sådan rockad sker först under hösten så jag hinner boka upp en F med LX och Asiana sommaren 2013:D

Fast i Blomberg artikeln det hänvisas till står ju

The goal would be to complete a merger before American parent AMR Corp. (AMR) exits Chapter 11, the people said yesterday.

Hmm, jag tror inte jag behöver vara så orolig för sommarens resa, enligt diskussioner som förts här om BA's eventuella övertagande av BMI och redan utställda biljetter, så länge det inte blir kk.

Om sedan ser till OW så lär BA ha ganska starka motiv för att förhindra att AA går in en annan allians. Så den här historien kanske slutar lyckligt om man ligger och köper mil i både *A (UA) och OW (AA):)

US Airways funderar på samgående med American Airlines, Övergång till Star Alliance?

Läste precis en artikel om att US AIrways är seriöst intresserade, av att ingå ett samgående med krisande American Airlines.

Kan ett sådant samgående resultera i att AA (en av One Worlds grundare) kan komma att tvingas över till Star Alliance...? Detta vore troligen flygbranchens största skräll de senaste årtiondena och kanske slutet på OW?

American Airlines har fått en friare | Travel Report

Möjligen, men något lär iaf hända...

Också läst om LAN & TAM :). Vilket allians tror du på för LAN & TAM? Jag har sett ryktesvägen att det verkar bli Star Alliance..... med hänvisning till att det då, efter star alliance-inträdet av AVIANCA, COPA & TACA blir smidiga samarbeten i Sydamerika....

Toppen