Senaste nytt

SAS gör inte längre platsförfrågning för Eurobonusplats hos andra bolag

Traveller

Medlem
Helt riktigt och rätt. Det är bättre att ge dessa perks till statusmedlemmar i egna programmet. Hur hade du som
Pandion reagerat om en cornflakesguld från ett annat program tagit awardplatsen på SAS som du ville boka?

Jag hade ju aldrig vetat att min kollega Guld hade tagit den. Är det fullt så är det ju fullt och då kan man ju inte få en plats. Är det omöjligt så är det men nu så försöker man inte ens. Det är ju det som är problemet.
 

Glenn E

Medlem
OT angående trånga business säten på Thai B777-300ER
Den har jag flugit 2 gånger: 1: Shanghai-Bangkok och 2: Köpenhamn-Phuket.

Jag gillar det sätet skarpt.
För mig är stolen bekväm, Bra IFE samt bra och stort bord som kan svängas undan ifall man behöver kliva ur sätet.

Har du provat det sätet @Traveller ?
 

Viking75

Medlem
Jag tycker också att det är klart trist att man inte ska kunna nyttja möjligheten att dra iväg en förfrågan till ett annat bolag. Har själv vetat om möjligheten ett tag men aldrig nyttjat den. Till mig har man sagt att Pandion har totalt företräde på SAS flyg men när det gäller bokningar inom *A så skall alla behandlas lika oavsett?...
Men att det är en försämring är uppenbart. Jag är övertygad om att bolag ibland kan tänka sig att släppa plats vid sådana förfrågningar.
 
F

FCT

Guest
Jag hade ju aldrig vetat att min kollega Guld hade tagit den. Är det fullt så är det ju fullt och då kan man ju inte få en plats. Är det omöjligt så är det men nu så försöker man inte ens. Det är ju det som är problemet.
Men du förstår ju tanken. Bättre att du som Pandion får den platsen än en A3*G.
 
F

FCT

Guest
OT angående trånga business säten på Thai B777-300ER
Den har jag flugit 2 gånger: 1: Shanghai-Bangkok och 2: Köpenhamn-Phuket.

Jag gillar det sätet skarpt.
För mig är stolen bekväm, Bra IFE samt bra och stort bord som kan svängas undan ifall man behöver kliva ur sätet.

Har du provat det sätet @Traveller ?
Absolut. Detta är ett riktigt bra säte, speciellt fönsterplats (dvs när man har avställningsytan mellan sätet och aisle).
Mycket bättre än tex kistan på Swiss.
 

Alf

Medlem
Jag ser ingen som helst anledning till att någon med hög status skall få någon gräddfil till award platser. Här skall poängen vara lika värd för alla. Det räcker med de förmåner man har som statusmedlem när man reser på betald biljett.
 

Jakob K

Medlem
OT angående trånga business säten på Thai B777-300ER
Den har jag flugit 2 gånger: 1: Shanghai-Bangkok och 2: Köpenhamn-Phuket.

Jag gillar det sätet skarpt.
För mig är stolen bekväm, Bra IFE samt bra och stort bord som kan svängas undan ifall man behöver kliva ur sätet.

Har du provat det sätet @Traveller ?

"Fotlådan" är för liten så man inte kan ha fötterna rakt upp när man ligger på rygg. Annars är det helt ok tycker jag.
 
Toppen