Senaste nytt

Berusad crew på AirBaltic

Det är därför man ska åka F, då får man ju hjälp. Nä, ärligt talat, riktigt upprörd när jag läser om den här incidenten. Tyvärr tror jag att det är mkt vanligare än man tror.
Påminner mig om när SAS "plockade bort" Aftonbladet från gaterna när en av deras egna blåste rött. Då skrev blaskan följande, kanske inte så vanligt ändå:

"Hon vill också poängtera att piloten är den förste att blåsa positivt i en alkoholkontroll på Arlanda sedan den nya lagen trädde i kraft 1 september 2010. Bara på Arlanda har man genomfört 3 600 kontroller.
Piloten själv vill inte uttala sig om det som skett.
– Det är jobbigt nog ändå, säger han till Aftonbladet.
Vanligtvis hade SAS resenärer kunnat läsa om den berusade piloten i torsdagens Aftonbladet, som delas ut gratis vid gaten. Men flygbolaget valde då att plocka bort tidningen."

Berusade SAS-pilotens flygcertifikat indraget | Nyheter | Aftonbladet

Efter att ha jobbat på rampen i ett antal år under universitetstiden så fick BA prefixet en annan innebörd - Bakis Airways

Ja, BA hamnade väl i en hel del incidenter på 1990-talet? Har en kollega som arbetade där (på den tiden, tror jag) som nämnde att dryckeskulturen inte var helt sund, för att uttrycka det milt.

Påminner mig om när SAS "plockade bort" Aftonbladet från gaterna när en av deras egna blåste rött. Då skrev blaskan följande, kanske inte så vanligt ändå:

"Hon vill också poängtera att piloten är den förste att blåsa positivt i en alkoholkontroll på Arlanda sedan den nya lagen trädde i kraft 1 september 2010. Bara på Arlanda har man genomfört 3 600 kontroller.
Piloten själv vill inte uttala sig om det som skett.
– Det är jobbigt nog ändå, säger han till Aftonbladet.
Vanligtvis hade SAS resenärer kunnat läsa om den berusade piloten i torsdagens Aftonbladet, som delas ut gratis vid gaten. Men flygbolaget valde då att plocka bort tidningen."

Berusade SAS-pilotens flygcertifikat indraget | Nyheter | Aftonbladet
@Agö, vet du om han fick fängelse?

Kapten og first officer var Litauske. Verdt å merke seg at Air Baltic har et "pay to fly"-program, hvor det er utbredt at styrmenn kjøper flyvetimer hos Air Baltic. Ergo betaler de for å fly, i stedet for å få lønn...
Line Training - Baltic Aviation Academy

Folkehelseinstituttet har nå bekreftet promillen målt av blodprøver.
Air Baltic-styrmann hadde 1,35 i promille - nyheter - Dagbladet.no

"Hun sier de endelige blodprøveresultatene viser en promille på 0,54 for kapteinen, 1,35 for styrmannen og 0,91 og 0,55 for de to kvinnelige kabinansatte i saken."

Toppen