Senaste nytt

American Airlines AAdvantage All partner airlines award tråd

@Dr. Miles : är "third region exceptions" fullständiga i första inlägget? känns som det saknas något
Så här ser undantagstabellen ut idag.
oneworld and Other Airline (Partner) Awards info, rules 2014 on - FlyerTalk Forums

FlyerTalk Wiki skrev:
EXCEPTION TABLE:

To/From Via
North America to/from Indian Sub Continent/Middle East can connect in:Europe
North America to/from Africa can connect in:Europe or, if flying on QR on a route with a published QR fare, via DOH.
North America to/from Asia 2 can connect in:Asia 1

Central/South America to/from Indian Sub Continent/Middle East can connect in:Europe
Central/South America to/from Africa can connect in:Europe
Central/South America to/from South Pacific can connect in:S. America 2

South America 2 to/from Indian Sub Continent/Middle East can connect in:Europe

Indian Sub Continent/Middle East to/from Asia 1 can connect in:Asia 2
Indian Sub Continent/Middle East to/from South Pacific can connect in:Asia 2

Africa to/from Asia 1 can connect in:Asia 2

Asia 1 to/from Europe can connect in:Asia 2
Asia 1 to/from South Pacific can connect in:Asia 2

Asia 1 = Japan, Korea, Mongolia (China is now Asia 2)
Asia 2 = Bhutan, Brunei, China, Guam, Hong Kong, Indonesia, Laos, Malaysia, Myanmar, the Philippines, Saipan, Singapore, Sri Lanka, Taiwan, Thailand, Vietnam

Europe to/from South Pacific:
will allow for connections in Singapore or Bangkok only. Stopovers in these cities for this award are not allowed.

**this rule may actually be this now:
Award travel between Europe and the South Pacific will allow for connections in Doha, Bangkok, Hong Kong, Narita, Osaka or Singapore only. Stopovers in these cities for this award are not allowed.**
 
Inte enligt Wikipost på FlyerTalk men det kan hända att AAdvantage har ändrat transit zon reglerna efter sammanslagning med US Airways Dividend Miles.

Ringa dem och kolla om det går. :)
 
Vad tror ni om följande rutt med AAdvantage?
MLE-CMB-DOH-AUH-LHR

Blir det tji för att det är "Back tracking" DOH-AUH?
Är CMB i fel zone?
 
Vad tror ni om följande rutt med AAdvantage?
MLE-CMB-DOH-AUH-LHR

Blir det tji för att det är "Back tracking" DOH-AUH?
Är CMB i fel zone?

Male (MLE) tillhör Mellanöstern&Indiska subkontinent zon medans Colombo (CMB) tillhör Asia 2. Därför tror jag inte du kan byta i Colombo om du flyger från Male till London.


Middle East / Indian Subcontinent
  • Afghanistan
  • Bahrain
  • Bangladesh
  • Egypt
  • India
  • Iran
  • Iraq
  • Israel
  • Jordan
  • Kazakhstan
  • Kuwait
  • Kyrgyzstan
  • Lebanon
  • Maldives
  • Nepal
  • Oman
  • Pakistan
  • Qatar
  • Saudi Arabia
  • Syria
  • Tajikistan
  • Turkmenistan
  • United Arab Emirates
  • Uzbekistan

Asia Region 2
  • Bhutan
  • Brunei
  • Cambodia
  • China
  • Guam
  • Hong Kong
  • Indonesia
  • Laos
  • Malaysia
  • Myanmar
  • Philippines
  • Saipan
  • Singapore
  • Sri Lanka
  • Taiwan
  • Thailand
  • Vietnam

För mer info kan du hitta här: oneworld and other airline award chart
 
Last edited:
Försöker att få American Airlines att boka om datum för hemflighten på en awardresa som jag bokade innan USDM gick över i American. Det är två flighter med Qatar från Kuala Lumpur till Stockholm via Doha. Det finns tillgänglighet enligt British Airways hemsida men agenten hos American kan bara se den ena flighten. Brukar det skilja mellan vad American kan se och vad som syns på BA:s sajt? Någon som har haft liknande problem?
 
Försöker att få American Airlines att boka om datum för hemflighten på en awardresa som jag bokade innan USDM gick över i American. Det är två flighter med Qatar från Kuala Lumpur till Stockholm via Doha. Det finns tillgänglighet enligt British Airways hemsida men agenten hos American kan bara se den ena flighten. Brukar det skilja mellan vad American kan se och vad som syns på BA:s sajt? Någon som har haft liknande problem?
Eftersom Qatar Airways kör Married segments på betalda biljetter, kan det finnas risk att de gör likadant på bonusresor?
 
Toppen