Senaste nytt

Clarion Hotel Post - Sveriges läckraste hotell?

Verkar vara Upper House som gäller isf. Men inte heller där får man den lyx som förväntas för de ganska hiskeliga priserna. 4.000kr/natt bor man rätt bra på i de flesta städer....på Mandarin Orientel eller liknande.

Shopping är väl heller inte Göteborg så bra på, men bra i nordiskt snitt iaf.

Många bra matställen och kaffér tycker jag. Hög klass på mycket, men kanske inte 3 stjärnor ala Michelin......men hur ofta unnar man sig det egentligen (?)

Gillar Göteborg, men vi kan nog sammanfatta att det inte är den främsta av turiststäder.

Amen ! - Nog bland de första som delar min uppfattning om Göteborg.
Det lilla caféet Mahogny vid Mässan - Sveriges bästa Espresso ?

Amen ! - Nog bland de första som delar min uppfattning om Göteborg.
Det lilla caféet Mahogny vid Mässan - Sveriges bästa Espresso ?

Jag har inte testat den, men väl deras andra caffé i stan - mycket bra!
Även den där kedjan Le Pain Francais tycker jag är lite rolig, trots att det mer standardiserat. Lite roligt med en annan profil än dessa Espresso House o Waynes. Åt en fantastisk rabarbermuffin förra helgen!!

De klassiska caféerna med jättebullar, i Haga, ser också lockande ut. Dock inte testat...

Bellora kan jag inte prata nog gott om, men undvik pizzan! Min flickvän tyckte om pizzan, men jag tycker det var ett bottennapp. Någon fransk restaurang dagen före, med en himla god bouff.

Ännu mer off topic: Göteborg verkar ligga bra till för bostadsinvesteringar. Precis i gränslandet för en uppväxlingen mot stockholmspriser. En otrolig skillnad på rustade vs orustade lägenheter i innerstan. Kan vara skillnader på 60%, så kan vara läge för den händige.
Inte helt obekant för en flytt själv.

Jag har inte testat den, men väl deras andra caffé i stan - mycket bra!
Även den där kedjan Le Pain Francais tycker jag är lite rolig, trots att det mer standardiserat. Lite roligt med en annan profil än dessa Espresso House o Waynes. Åt en fantastisk rabarbermuffin förra helgen!!

De klassiska caféerna med jättebullar, i Haga, ser också lockande ut. Dock inte testat...

Bellora kan jag inte prata nog gott om, men undvik pizzan! Min flickvän tyckte om pizzan, men jag tycker det var ett bottennapp. Någon fransk restaurang dagen före, med en himla god bouff.

Ännu mer off topic: Göteborg verkar ligga bra till för bostadsinvesteringar. Precis i gränslandet för en uppväxlingen mot stockholmspriser. En otrolig skillnad på rustade vs orustade lägenheter i innerstan. Kan vara skillnader på 60%, så kan vara läge för den händige.
Inte helt obekant för en flytt själv.

Doppio - Linnégatan, skall du också prova. Klockrent !
Men flytta till Gbg är väl lite överdrivet kanske :D

Doppio - Linnégatan, skall du också prova. Klockrent !
Men flytta till Gbg är väl lite överdrivet kanske :D

Det är nog andra anledningar bakom en sådan flytt, haha

Har en flickvän som forskar på andra kusten, men ursprungligen är från Göteborg. Forskningsprojektet avslutas 2017 o jag förbereder mig på en flytt... Brukar ju vara tjejerna som bestämmer, så förbereder mig mentalt redan nu :p

Antecknar kafféet!

Det är nog andra anledningar bakom en sådan flytt, haha

Har en flickvän som forskar på andra kusten, men ursprungligen är från Göteborg. Forskningsprojektet avslutas 2017 o jag förbereder mig på en flytt... Brukar ju vara tjejerna som bestämmer, så förbereder mig mentalt redan nu :p

Antecknar kafféet!

Gyllenhammars gamla "sommarhus" är väl fortfarande till salu :)

Annars har jag själv en dotter som just idag är på jobbintervju i Götet. Kanske blir tätare besök än jobb och Lisebergsresor i framtiden

Toppen