Senaste nytt

Vad händer med SAS Hong-Kong planer?

fredrik996

Medlem
Jag brukar tycka de e skönt och boka hela resan på en biljett. och om jag skulle vilja vara i Hong Kong före jag drar till Thailand så är de skönt och flyga direkt dit först sedan hem via Kina.

Blir inte så enkelt och boka och man får helt enkelt finna sig i det.
Inte samma flexibilitet som när man Flyger SAS och United i USA
 

agehall

Medlem
Jag brukar tycka de e skönt och boka hela resan på en biljett.
Mycket klokt. Fler borde tänka så...

och om jag skulle vilja vara i Hong Kong före jag drar till Thailand så är de skönt och flyga direkt dit först sedan hem via Kina.

Det kommer du att få svårt att boka hos ett flygbolag oavsett. Här är ett av de tillfällen då en resebyrå kommer till användning.

Blir inte så enkelt och boka och man får helt enkelt finna sig i det.
Inte samma flexibilitet som när man Flyger SAS och United i USA

Vad menar du att SAS ger dig för flexibilitet? Att United (och övriga amerikanska bolag) är rätt flexibla med ändringar vet jag, men SAS regler är inte alls så flexibla egentligen.
 

fredrik996

Medlem
Jo det med flexibilitet till USA är ju att du enkelt kan boka en open jaw Via Sas hemsida.
Utresa Stockholm-Newark-Orlando
Sedan hem smidigt Houston-Newark-Stockholm
på en och samma biljett via SAS Hemsida, inga resebyråer eller mellanhänder inblandade.

Inte fått kläm om det funkar i lika bra utsträckning i Asien med Sas destination ihop med andra bolag?
 

Resenären

Medlem
1965 tog det bra 22 timmar och 45 minuter att flyga Stockholm till Hong Kong:

Hk_Alitalia.jpg
 

Jonasdk

Medlem
Så er der forsinkelser på deres nye A330E fly og det er en A340 der skal flyve i stedet. Jeg kan se at på den dag jeg skal fly vil være OY-KBM med A330 indretning.
 

nota bene

Medlem
Inte fått kläm om det funkar i lika bra utsträckning i Asien med Sas destination ihop med andra bolag?
Just SAS hemsida är ganska kass på att visa andra *A-alternativ om de inte har utbredda codeshare-samarbeten (typ SIN).

Mitt tips är att boka via resebyrå eller Uniteds hemsida i dessa fall. Prövade just att simulera din bokning ARN-HKG-BKK, men det går inte ännu eftersom United inte verkar fatta att ARN-HKG existerar ännu...
 

KalleSus

Medlem
Så er der forsinkelser på deres nye A330E fly og det er en A340 der skal flyve i stedet. Jeg kan se at på den dag jeg skal fly vil være OY-KBM med A330 indretning.

Det tycks vara några veckors försening. Första dag med nya 330E verkar nu vara 1 oktober. Veckorna i september är tursatta med 340, alla trafikdagar. Någon som vet mer?
 
Troligen inte tyvärr. SAS verkar inte så villiga att agera resebyrå och därmed så har jag svårt att se att de kommer att börja erbjuda detta
Det er IMO underligt at SAS er så modvillige til at sælge billetter med andre selskaber. Ganske "billig" omsætning at få.

AFAIK tjener Widerøe rigtigt fine penge på at agere rejsebureau og har tjent $$$ på de mistake fares som har været da de bare formidler billetten.
 
Toppen