Senaste nytt

Vega, Senator åker på besök till Sembl.. Ut på tur, aldrig sur Part Deux

Så...efter 3t på marken är vi äntligen i luften. Toppen hanterat av United så långt... Fantastiskt crew som verkligen jobbar för att alla skall må bra...

Wi-fi $8,95 hela dagen som är rätt bra. Tyvärr blir middagen svår att få ihop så den flyttas till lunch i morgon...
 
Hur är utbudet i snackskorgen dag ?

Här är det ful(l) service lunch på gång. Kycklingmacka eller en asiatisk sallad. Väntar med spänning på resultatet Just nu är det "warm nuts and drinks". Trots allt en flight på över 3t...

Mycket nöjd så långt med United idag. Ingenting de kan göra med förseningen från LGA, men hanterat på ett mycket bra sätt så långt!
 
Ölexperten sa att det var detta jag skulle dricka ombord på United

cda707e2225d9152755bca00370f9589.jpg
 
Gomorron... Det var verkligen "Houston, we have a problem" igår :)

Ovädret ställde till det för La Guardia, där det bara finns en bana som används. Planerat avgångstid var 14.50. Vi fick efter det längre skyfallet lämna gaten 15.38. Sedan var det "rack'em, stack'em and pack'em". Vi körde i en kö som gick runt hela flygplatsen. Efter ca en timma hade vi plats 10:e för avgång. Intervallerna var då nere i ca 60 sekunder..

Då kom oväder II in över flygfältet. Totalt stop i trafiken i nästan en timme till. Vi fick se hur över 60 flygplan stod i kö. Vi såg hur några kom över tjänstgöringstiden och fick vända tillbaka till gaten. LGA var stängd för inkommande i över en timma. Totalt kaos, och vi kom äntligen iväg några minuter innan 18.00 med en lång väg runt ovädret innan vi satte nosen sydost mot Houston.

Mycket bra hanterat ombord från United. Den relativt unga purser hade stenkoll på allt och alla. Organiserade vatten + snacks till alla i båda kabinerna. Körde ett prioriterat toaupplägg i förstaklass där alla i förstaklass fick gå innan hon ekonomiklass fick komma fram och använda. Hela tiden med bra balans mellan empati och "det är jag som bestämmer". Mycket imponerande, och den approachen funkade klockrent. Hörde inte någon gnälla på något under väntan. Well done United! :)
 
Gomorron... Det var verkligen "Houston, we have a problem" igår :)

Ovädret ställde till det för La Guardia, där det bara finns en bana som används. Planerat avgångstid var 14.50. Vi fick efter det längre skyfallet lämna gaten 15.38. Sedan var det "rack'em, stack'em and pack'em". Vi körde i en kö som gick runt hela flygplatsen. Efter ca en timma hade vi plats 10:e för avgång. Intervallerna var då nere i ca 60 sekunder..

Då kom oväder II in över flygfältet. Totalt stop i trafiken i nästan en timme till. Vi fick se hur över 60 flygplan stod i kö. Vi såg hur några kom över tjänstgöringstiden och fick vända tillbaka till gaten. LGA var stängd för inkommande i över en timma. Totalt kaos, och vi kom äntligen iväg några minuter innan 18.00 med en lång väg runt ovädret innan vi satte nosen sydost mot Houston.

Mycket bra hanterat ombord från United. Den relativt unga purser hade stenkoll på allt och alla. Organiserade vatten + snacks till alla i båda kabinerna. Körde ett prioriterat toaupplägg i förstaklass där alla i förstaklass fick gå innan hon ekonomiklass fick komma fram och använda. Hela tiden med bra balans mellan empati och "det är jag som bestämmer". Mycket imponerande, och den approachen funkade klockrent. Hörde inte någon gnälla på något under väntan. Well done United! :)
Är United inom USA bättre än Lufthansa intraeuropa? :)
 
Toppen