Senaste nytt

Priority Boarding med SAS

Delvis snygg italiensk prioboarding BLQ-ARN i förra veckan. Två helt separata köer, även om det bara bara var en snubbe som kollade biljettet, så han bytte bara sida när det behövdes. Bra upplägg eftersom man kan komma närsom och ändå slippa kö. Sedan var det bussgate så hela upplägget var meningslöst i grund och botten.

SK1834 (ATH-ARN) igår kväll annonserades det preboarding. När den väl startades släppte de på allt och alla... Eftersom det inte var SAS egen personal, så utgår jag ifrån att det står i kontraktet med Ground Staff-bolaget att det ska vara preboarding för Plus och statusmedlemmar. Så då borde väl de som sålt tjänsten till SAS inte uppfylla sitt avtal?

SK1834 (ATH-ARN) igår kväll annonserades det preboarding. När den väl startades släppte de på allt och alla... Eftersom det inte var SAS egen personal, så utgår jag ifrån att det står i kontraktet med Ground Staff-bolaget att det ska vara preboarding för Plus och statusmedlemmar. Så då borde väl de som sålt tjänsten till SAS inte uppfylla sitt avtal?
Ja rimligtvis, om de nu inte har haft en riktig brännvinsadvokat som skrivit avtalet :)

Det står kanske bara att man ska ropa ut prioboarding ;)

Ska awardresenärer boarda med Economy, med andra ord? ;)

Absolut, boarding enl. klass.

1. C - Klass
2. Status
3. Övriga

Enl. Amerikansk modell
d09bfc6695c63aa5f347988ce2acd8f8.jpg

Toppen