Senaste nytt

Status match för Air Berlin Topbonus (inte challenge)!

Matchade i förmiddags runt kl 10.00. Klockan 14 hade jag fått guld. Sjukt snabbt. Nu är det bara att försöka utnyttja, har ju redan Turkish, men alltid bra att ha fler bolag att välja mellan.

Har fått status matchning på mitt EBG till AIR Berlin Gold, fick det tipset av en finsk kompis.
Jag tänkte prova Finnair och deras nya kärra samt så tänkte jag prova på British Airways under denna tid.
Och om möjligt något mer.
Vad har jag för status hos dom med ett Air Berlin Gold ?

Topbonus guld är ett One World Sapphire kort och motsvarar Star Alliance guld. Så du har tillgång till fikapauser i One World lounger

Blev skickad, i vad jag misstänker är en högst riktad kampanj, ett fysiskt brev från AirBerlin för några veckor sedan som meddelade mig om trippla miles i tre månader. Allt förberett - allt klart, jag behövde inte göra något annat än att flyga. Hade redan ett par resor inbokade och drog på första trippen förra veckan (GOT-VIE) in 23400 statuspoäng! Behöver som bekant totalt 50k för att förlänga det statusmatchade guldet, så vielen dank airberlin - det här skall nog gå vägen!

ab.png

Det finns gäng som rapporterat nekad statusmatch för att AB inte längre matchar annat än tyskland, scweitch och österrike, nån som vet?

Toppen