Senaste nytt

Vad händer med SAS Hong-Kong planer?

Intressant, antar att saker som detta påverkar vilka nya långdistanslinjer som SAS kommer öppna nu när flottan utökas.

Ja skulle vara intressant att veta hur SAS förhåller sig till respektive lands turistbyrå och hur det påverkar valet av ARN eller CPH

@agehall Få allt på en biljett slippa boka 2st olika. om man skall till Asien förutom de destinationer som SAS flyger själva?

Fast det har inget med codeshare att göra. Det du pratar om är interlineing och det det finns redan mellan SAS och de flesta andra bolag. Det "enda" som krävs är att SAS är villiga att boka det åt dig på något sätt. Annars får man ta till en resebyrå, vilket är miljarder gånger bättre än att köra codeshare.

Okej fel av mig, Det går ju inte så bra att boka SAS till tex Bangkok på deras hemsida när jag försökt. lite synd då det är en populär destination?
Eller övriga delar av asien där Thai Flyger? Kanske kommer inom framtiden?

Troligen inte tyvärr. SAS verkar inte så villiga att agera resebyrå och därmed så har jag svårt att se att de kommer att börja erbjuda detta.

Men varför inte boka hos Thai istället? Du får ju ändå inte flyga i en SAS-kärra ner till BKK... Mitt resonemang brukar vara att boka hos den carrier som flyger det längsta segmentet. Kortare anslutningsflyg brukar alltid gå att få med i bokningen på något sätt.

Toppen