Vincic
Medlem
Vänta nu - går ditt EBG ut den 31/8 eller börjar din period 1/9? Det är två olika saker!
Både och
Har EBG som går ut 31/8 o vill gärna ha det nästa period med.
Vänta nu - går ditt EBG ut den 31/8 eller börjar din period 1/9? Det är två olika saker!
Om jag har förstått det rätt så sträckte sig din möjlighet att tjäna in nytt guld till 31/5, medan kortet gäller till 31/8.Både och![]()
Har EBG som går ut 31/8 o vill gärna ha det nästa period med.
Exakt! Det är därför det är viktigt att veta när din period BÖRJAR, inte hur länge ditt EBG räcker..Om jag har förstått det rätt så sträckte sig din möjlighet att tjäna in nytt guld till 31/5, medan kortet gäller till 31/8.
Om jag har förstått det rätt så sträckte sig din möjlighet att tjäna in nytt guld till 31/5, medan kortet gäller till 31/8.
Det bästa är väl om man lyckas återkvala för EBG på de tre sista månaderna, för på så sätt maximerar man giltighetstiden och man behöver bara återkvalificera vartannat år.
Jag syftade främst på att man kan maximera giltighetstiden om man lyckas samla ihop 45000 poäng för EBG under grace perioden. Mitt medlemsår börjar i April 2016, får jag EBG blir det giltigt till Juli 2018. Så om jag struntar i att återkvala under medlemsåret April 2017 till Mars 2018, och istället samlar ihop poängen under grace perioden April 2018 till Juli 2018, så bör mitt EBG gälla till Juli 2020. Eller har jag tänkt fel?Tyvärr funkar det inte riktigt så. Kvalificeringsåret är 12 månader, så alla poäng för EBG måste tjänas ihop under denna period. Man får dock en "grace period" på tre månader efter sin kvalificieringsperiod innan man trillar ner i status om man inte lyckas återkvala (antar att detta är för att undvika att personer som återkvalar i slutet av sin period blir utan status en kort stund innan flighterna registrerats).
Exempel: Min period är feb-jan. Detta innebär att jag måste komma upp i 90000 poäng innan 31 jan 2016 för att återkvala till Diamond. Mitt nuvarande EBD-kort är dock giltigt fram till och med april 2016, men har jag bara 88000 poäng 31 jan, så måste jag likafullt börja om från noll och samla in 90000 poäng innan slutet av april för att få behålla mitt EBD.
Jag syftade främst på att man kan maximera giltighetstiden om man lyckas samla ihop 45000 poäng för EBG under grace perioden. Mitt medlemsår börjar i April 2016, får jag EBG blir det giltigt till Juli 2018. Så om jag struntar i att återkvala under medlemsåret April 2017 till Mars 2018, och istället samlar ihop poängen under grace perioden April 2018 till Juli 2018, så bör mitt EBG gälla till Juli 2020. Eller har jag tänkt fel?
Jag syftade främst på att man kan maximera giltighetstiden om man lyckas samla ihop 45000 poäng för EBG under grace perioden. Mitt medlemsår börjar i April 2016, får jag EBG blir det giltigt till Juli 2018. Så om jag struntar i att återkvala under medlemsåret April 2017 till Mars 2018, och istället samlar ihop poängen under grace perioden April 2018 till Juli 2018, så bör mitt EBG gälla till Juli 2020. Eller har jag tänkt fel?