Senaste nytt

Malta, SAS-flight, var checkar jag in?

OT, men på en BC.se-resa från en annan ort var det en liknande situation. En lång kö för Plus och en lika lång för Minus. Vi var en grupp på kanske 10 pers som reste i Plus tillsammans, så vi utgick från att folk stod i fel kö och gick helt sonika och ställde oss längs fram i Plus-kön. Sura blickar och sura ord, men det var ju ingen annan som hade Plus-biljett så ingen kunde klaga...

Sorry, men rad 17 är nog inte nödutgång, SAS flyger så gott som alltid hit med 737-800 som har nödutgångar på rad 15 o 16.
17A / 17F på SAS 738 har enormt bra legroom (ingen stol i vägen för benen pga exit row på raden framför) :)

17A / 17F på SAS 738 har enormt bra legroom (ingen stol i vägen för benen pga exit row på raden framför) :)
Det var några år sedan jag skrev det där. På den tiden körde SAS alltid med de 737-800 som har konfiguration där nödutgången är på rad 15 och 16. På de kärrorna är rad 17 ingen höjdare. Sedan något/några år tillbaka flyger SAS även med den konfiguration som du hänvisar till. Det som var rätt information då är inte rätt information idag.

• Gilla
Reactions: El0
Måste man fortfarande efterregistrera poängen?
Det brukar fungera numera. I alla fall om man postar till Eurobonus. Till t.ex. United Mileage Plus är det fortfarande efterregistrering och långa diskussioner om att SAS ARN-MLA-ARN linje faktiskt trafikeras av SAS och är en reguljärlinje... De hävdar bestämt något helt annat. Men det är United i ett nötskal det! ;-)

Det brukar fungera numera. I alla fall om man postar till Eurobonus. Till t.ex. United Mileage Plus är det fortfarande efterregistrering och långa diskussioner om att SAS ARN-MLA-ARN linje faktiskt trafikeras av SAS och är en reguljärlinje... De hävdar bestämt något helt annat. Men det är United i ett nötskal det! ;-)
Att efterregistrera till Turkish blir nog ett elände för mig, i synnerhet när jag tänker uppgradera via OT.

• Gilla
Reactions: El0
Toppen