Senaste nytt

EuroBonus 50% off till Houston denna helg

Jag skulle säga att det är precis som vilken annan amerikansk stad som helst. Så fort man kommer till en håla med mer än 50k innevånare så känns det som en gigantisk stad för oss som kommer från Europa. Det enda jag tyckte stod ut, var Space Center Houston som verkar rätt ballt. Jag hade dock inte tid att besöka det denna gång.

Är så klart olika för olika människor. Jag har bott där i några år med jobbet. Trivdes som fisken därför att: 4e största staden i USA med väldigt internationell prägel. Jobbade och träffade folk från absolut hela världen, fanns också restauranger från alla hörn. Detta kombinerat med Texas och mexikansk kultur och mat (som vi älskar). Stadens storlek gör att museum, teater, konserter etc var i absolut topp! Nära till härliga besök över tex helgen i tex New Orleans, San Antonio, Austin, corpus cristi etc. Trevliga stränder och härligt klimat, badade 11 mån om året tex.
Väldigt stor stad till ytan, så gäller att vara bekväm med bilkörning.
Är man bara där någon dag med jobbet eller en helg får man förmodligen en annan bild, men så upplevde vi det iaf.

Väldigt stor stad till ytan, så gäller att vara bekväm med bilkörning.

Eller som jag gjorde, skippade hyrbilen och lät UBER köra runt mig överallt..... Riktigt billigt va det om man va 2-3 pers i bilen. Sen hade Hilton Americas free shuttle inom Downtown och Midtown om man bodde där !

Eller som jag gjorde, skippade hyrbilen och lät UBER köra runt mig överallt..... Riktigt billigt va det om man va 2-3 pers i bilen. Sen hade Hilton Americas free shuttle inom Downtown och Midtown om man bodde där !
Inget dåligt alternativ, låter väldigt smidigt! Uber fanns inte på min tid, och hade nog blivit dyrt efter några månader ;-)

Jag var där under långa perioder i ett projekt för många år sen. Jag kan inte annat än hålla med @Johan Hbg . Det är vad man gör det till. Fantastisk mat till billig peng bl a. Men visst, jag skulle nog inte sticka dit på en weekendresa utan hellre välja något annat. Men om man nu "måste" dit, så finns det allt mycket guldkorn.

Förstår varför alla bolag har reor till Houston - maken till tråkig stad har jag sällan skådat. Helt klart inte en stad jag kommer att åka tillbaka till frivilligt.
Men du har ju redan bokat en resa dit om jag kommer ihåg rätt ;)
Och den var väl frivillig också :)

Toppen