Senaste nytt

Vi som inte kan komma hem pga vulkanutbrott.

Det enligt Aftonbladet synd om några unga resenärer som är/var på Bali - de var tvungna
att boka om sina själva ! Visst är världen grym och hård ? (Ja, jag är ironisk och trött på
idiotreportage)!
Bu hu. :( Finns nog många här som kan gråta ut i Aftonbladet över att de inte får boka sina biljetter och hotellnätter själva. ;)

Vi skulle have været til Bali i dag - CPH-DOH-DPS... De ringede faktisk til os fra Qatar Airways i går fredag for at fortælle at de ikke kunne flyve DOH-DPS. Til gengæld tilbød de at booke billetterne om til en anden destination, så vi fik dem ændret til CPH-DOH-SIN. .... mere flyver vi SIN-DPS i morgen eftermiddag
Meget flot at faa tilbudt sin jomfrurejse med A350 paa denne maade! Du skriver ikke om QR betaler SIN-DPS?

Jag kom hem för någon timme sedan....

Det var fullt kaos på flygplatsen men många flygbolag hade satt in extra flyg för att kunna lyfta ut så många pax som möjligt.

Det enda tråkiga för min del var att när jag kom till Frankfurt i morse så tyckte LH att min SQ Business (code share U-class) var en ekonomi biljett.
När det tittade på hela min resa som var SQ Business U-class att detta var ekonomi. Jag var i limbo mellan LH och SQ representanter ....
Slutligen fick jag åka hem i ekonomi med beskedet att ta upp det med SQ-kontoret i Köpenhamn i morgon....

Jag kom hem för någon timme sedan....

Det var fullt kaos på flygplatsen men många flygbolag hade satt in extra flyg för att kunna lyfta ut så många pax som möjligt.

Det enda tråkiga för min del var att när jag kom till Frankfurt i morse så tyckte LH att min SQ Business (code share U-class) var en ekonomi biljett.
När det tittade på hela min resa som var SQ Business U-class att detta var ekonomi. Jag var i limbo mellan LH och SQ representanter ....
Slutligen fick jag åka hem i ekonomi med beskedet att ta upp det med SQ-kontoret i Köpenhamn i morgon....
SQ flyttade upp U från ekonomi till business i slutet av 2014. Verkar som om Lufthansa inte hängt med, dessutom pekar de officiella sidorna för Star Alliance handbook på att SQ U fortfarande är ekonomiklass.
Dock, lär av @agehalls budord. Boka aldrig codeshare.

Meget flot at faa tilbudt sin jomfrurejse med A350 paa denne maade! Du skriver ikke om QR betaler SIN-DPS?

QR ringede til mig fredag formiddag cirka 5 timer før afrejse fra København og tilbød at vi kunne booke vores billetter (2-for-1 på business købt sidste efter år til 2 voksne og et barn 3,5 år) til en alternativ destination efter eget valg. Alternativt kunne de jo også refundere dem. Den søde dame hos QT foreslog selv Singapore som vi hurtigt takkede ja til - så ville vi være 2,5 times flyvning fra Bali. Ingen problemer og et kvarter efter kom de nye billetter på e-Mail. Booket på D-klasse, ingen ekstra betaling og "INVOL RRT DUE FX* VOLCANO DPS*" noteret på billetten. Der var godt fyldt op på turen til Singapore. Men ja, QR bookede helt enkelt vores kampagne billet om uden videre diskussion.

Jeg syntes helt ærligt det er rigtig god service! Og ja, at få en tur med A350 på dén måde var bestemt flot. Jeg er i øvrigt enig med et indlæg et eller andet sted, den ER faktisk lige en tand mere lydløs end 787-8 - sådan virkede det i det mindste. Jeg syntes ikke den noget større business kabine gjorde noget dårligt for servicen heller.

Så ja - så meget for det gamle "ordsprog" med at det er mere sikkert at booke det hele via et rejsebureau. Vi har købt 12 dages landarrangement herude løst og billetterne direkte via QR. Rejsebureauet ville ikke sælge os business class billetter, plus vi ville alligevel forlænge opholdet så vi fik i alt 3 uger herude. Rejsebureauet advarede mig jo lidt om at vi så ikke var fuldt dækket af pakkerejseloven. Til gengæld talte vi med et andet par rejsende på vores rundrejse, én i deres selskab var ikke kommet med QR - og han kommer så først i morgen eftermiddag. Vi har været her i 2,5 døgn nu - det krævede kun at vi selv talte med QR om at blive fløjet til Singapore og så købte turen fra Singapore til Denpasar løst. Ja, har så de 3 stk enkelt billetter med AirAsia fra Singapore - de kostede 3000 dkk på Premium Flex - udestående og er ikke helt sikker på om rejseforsikringen dækker vores måde at løse problemet på endnu. Men betaler dog så gerne merprisen på at starte ferien hvis det ender med at vi selv må betale.

Toppen