Senaste nytt

Star Alliance Fast Track

Det är ju lite bisarrt att en person som flyger LH F ut från Köpenhamn men inte har EBG skulle börja sin resa i den vanliga säkerhetskontrollen. Men i så fall är det ju ett aktivt val LH har gjort som framgått tidigare i tråden.
Ved juletid er der sikkert en sød EBS med Go billet som kan gæste!
 
Yes! Nu er det definitivt. Lufthansa Business giver ikke Fast Track fra CPH!

- Selvom SAS hjemmeside er formuleret på en sådan måde at det stærkt antydes man har adgang til Fast Track, måtte jeg pænt vende om.
 
Last edited:

mha321

Medlem
Man kan ju tycka att Lufthansa borde ha information om var de ger Fast track till sina business-passagerare. Jag har letat efter det vid andra tillfällen och aldrig hittat något dock :( men det känns som det är där informationen saknas.
 

Elberto

Medlem
Hamburg
När jag reser från Hamburg med SAS och reser i SAS Go, men som EBG får jag tillgång till Fast track.
Kruxet är dock man måste gå till SAS manuell check in disken och få boardingkort med Fast track klistermärke på. Hemskrivet boardinkort eller mobilt boardingkort räcker inte till för att få tillgång till Fast track där.

Hej!
Jag har en fråga till dig eftersom du resa mycket HAM - ARN.
Gammelmormor ska hälsa på nästa vecka. Jag har bokad billjet i Plus nästa vecka torsdag med SK2648.
1.) Visst finns separata SAS Plus check in disken på HAM så att hon slipper kön med bagage?
2.) Är det fortfarande som du beskriver att man få klistermärke till Fast track om man resa i Plus? Hon har ingen status så klart :)
 
Hej!
Jag har en fråga till dig eftersom du resa mycket HAM - ARN.
Gammelmormor ska hälsa på nästa vecka. Jag har bokad billjet i Plus nästa vecka torsdag med SK2648.
1.) Visst finns separata SAS Plus check in disken på HAM så att hon slipper kön med bagage?
2.) Är det fortfarande som du beskriver att man få klistermärke till Fast track om man resa i Plus? Hon har ingen status så klart :)
Åkte från Hamburg i söndags och det gick utmärkt att komma in i Fasttrack med mobilt boardingkort (SAS Plus)
 

Dr. Miles

Expert
1.) Visst finns separata SAS Plus check in disken på HAM så att hon slipper kön med bagage?
Det brukar att finnas en kö för SAS Plus (och Star Alliance Gold) och en kö för Bagage drop.
Det finns ingen maskin som skriver ut bagagetagg så man måste få taggen någon av de check-in diskerna.

2.) Är det fortfarande som du beskriver att man få klistermärke till Fast track om man resa i Plus? Hon har ingen status så klart :)
Om du reser i SAS Plus, kan du använda Fast track utan klistermärke.

Reser du i SAS Go, behöver du att ha ditt bonuskortnummer med Star Alliance Gold status inlagt i boardingkortet (bokningen) för att automatiska gaten skall känna igen din status.
Annars kan du visa ditt fysiska guldkortet till personalen som sitter vid Fast track.

Fast track på T1 sida (British Airways, Turkish Airlines check in finns där) är ofta mindre köer än Fast track på T2 sida (Lufthansa, SAS, Austrian check in finns där).
 
Last edited:

karho

Medlem
Ny fråga inom detta ämne, hoppas rätt tråd.

Är på CPH idag, är TK*G, flyger SAS Go. Vid CPH Express ingången visar skärmen tydligt en bild på tre stycken Turkish Airlines kort, vilket ger intrycket att mitt Guldkort hos turkarna ger tillgång. Men enligt vakten, som för övrigt var snäll dansk och släppte igenom mig ändå, så hade jag bara tillgång till CPH Express med TK*G om jag flög Turkish Airlines. Lät lite märkligt kan jag tycka, nån som vet vad som gäller? Om det stämmer kan jag tycka att de borde ta bort bilderna på TK guldkorten.
 
Toppen