Senaste nytt

Eurobonus silver, tillgång till lounge

Dr. Miles

Expert
Arlanda T5 - kombinerad SAS Gold Lounge/Business Lounge

Det är inte 1 juli ännu, men det förefaller som att man släpper in allt och alla. Den kombinerade loungen är överfull av barn-familjer som ska ut på resa - kul, men det finns ju fakriskt de som inte har semester och vill använda loungen till det den egentligen är till för...
Hur vet DU att barnfamiljerna i loungen är SAS EuroBonus Silver medlem (som denna tråd handlar om)?
 

palmen

Moderator
Arlanda T5 - kombinerad SAS Gold Lounge/Business Lounge

Det är inte 1 juli ännu, men det förefaller som att man släpper in allt och alla. Den kombinerade loungen är överfull av barn-familjer som ska ut på resa - kul, men det finns ju faktiskt de som inte har semester och vill använda loungen till det den egentligen är till för...
Vad är det loungen egentligen är till för?
Personligen använder jag den enbart för att få något att äta och dricka och komma i rätt stämning inför en flygning. Om personer runt omkring mig arbetar, pratar privat i telefon, är barn som håller på med sin padda eller annat gör ingen skillnad för min del.
 

Kimmen00

Medlem
Barnfamiljerna kanske har EBG/EBD/EBPkort?
Vi kommer själva vara i loungen nästa vecka hela familjen.. (både EBD och EBG i famljen).
 
Sällar mig till kritiken angående överfulla lounger i Juli! Helt horribelt just nu i OSL (som dessutom bygger om fortfarande!).
Dessutom så gör det att hastigheten på WiFi blir ett dåligt skämt.
Iofs är det lite kul att se folk som tar selfies för att de sitter i loungen...:) Inte varje dag jag ser detta...:)
 

Stefan62

Medlem
Sällar mig till kritiken angående överfulla lounger i Juli! Helt horribelt just nu i OSL (som dessutom bygger om fortfarande!).
Dessutom så gör det att hastigheten på WiFi blir ett dåligt skämt.
Iofs är det lite kul att se folk som tar selfies för att de sitter i loungen...:) Inte varje dag jag ser detta...:)
Jag är också här nu...mycket folk och långsamt wifi...jag försöker jobba lite....
 

mha321

Medlem
Sällar mig till kritiken angående överfulla lounger i Juli! Helt horribelt just nu i OSL (som dessutom bygger om fortfarande!).
Jag noterade också igår när jag var där att de nu täckt över datumet där det står att de skulle vara klara - jag kommer inte ihåg vad det stod, men numera står det bara Juli (och det övettäckta såg ut som ett ensiffrigt tal)...

Nog märker man att det saknas dedicerad guld-lounge - när det funnits så har det ju normalt varit ganska lugnt på sommaren, eftersom de extra personerna som har EBS hamnar i business-loungen.

Men - det är väl bara att se fram emot en bättre lounge när de faktiskt är klara!
 
Jag noterade också igår när jag var där att de nu täckt över datumet där det står att de skulle vara klara - jag kommer inte ihåg vad det stod, men numera står det bara Juli (och det övettäckta såg ut som ett ensiffrigt tal)...

Nog märker man att det saknas dedicerad guld-lounge - när det funnits så har det ju normalt varit ganska lugnt på sommaren, eftersom de extra personerna som har EBS hamnar i business-loungen.

Men - det är väl bara att se fram emot en bättre lounge när de faktiskt är klara!
Var sagt den 7/7, men jag vet inte hur det blir med det? Ialla fall är det sista besöket i loungen innan semestern. Så när jag är tillbaka i mitt vanliga resemönster hoppas jag slippa selfie mupparna!
 
Toppen