Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jaså? Är det inte Tallinn som svarar övrig tid också?
Det skall väl vara under den tiden som den speciella avdelningen som svarar på 018-numret hos Blue Travel Services jobbar, men man blir ju kopplad till Blue Travel Services i Tallinn i vilket fall från det vanliga numret efter 20.00 tror jag det är .

Jag upplever dom som mycket vassare än tomtarna i Sveg...
 
Last edited:
Jag inser jag uttryckte mig lite dumt. Med övrig tid menade jag kvällar och nätter. Jag vill minnas jag ringt alla möjliga sena tider. Absolut inte mån-fre mellan 9-17 iaf, det är jag väldigt säker på. Inte på senare år iaf.
 
Det skall väl vara under den tiden som den speciella avdelningen som svarar på 018-numret hos Blue Travel Services jobbar, men man blir ju kopplad till Blue Travel Services i Tallinn i vilket fall från det vanliga numret efter 20.00 tror jag det är .

Jag upplever dom som mycket vassare än tomtarna i Sveg...
Jag frågade nu senast och det är inte alla som svarar utanför kontorstid som kan AMEX-systemet då det skall vara annorlunda. Så även om man kopplas till Tallinn är det inte säkert de kan hjälpa med AMEX-bokningar.
 
Jag upplever dom som mycket vassare än tomtarna i Sveg...

Jag skulle nog vilja påstå motsatsen, @Ulla bokade biljetter till Malta som blev helt åt skogen felaktiga. Hon beställde en biljett från Luleå till Malta samt en biljett från Göteborg till Malta och fick tre biljetter. En för två personer från Stockholm till Malta sen två olika biljetter från Luleå till Stockholm och en från Göteborg till Stockholm. Detta föranleder att de drar extrapoäng för inrikesresan samt ca 1000 kr extra i skatter. Nu har hon mailat fram och tillbaka till svenska guld supporten och fått svar på Danska för att de ska fixa till det men nu har de slutat svara på mail från henne med. Kan säga att det inte är lätt att förstå Danskan hon använder så det är inte alls lätt att förstå dem. Hon som bokade hävdade bestämt att det är helt korrekt för inrikes resor inte ingår i biljetterna utan det går bara att boka ett flyg per biljett. Ulla ringde 3 gånger och till slut så frågade hon en kollega och då sa de att inrikesresa ingår om det är mindre än 24 timmar bytestid på Arlanda men då kom de på att det inte fanns flera biljetter på flyget att boka och de kunde ju inte boka nya utan hänvisade till de som sysslar med reklamationer på sas och be om kompensation med de extra poäng de dragit istället. Det som de inte tänkte på är ju att skatterna blir mycket lägre om man reser utrikes så det har dragit mer pengar på Amex än det skulle. Undra hur sas reagerar om man reklamerar detta till Amex?

Kan gissa på att hon inte kan boka med 50% erbjudandet alls så...
 
Jag skulle nog vilja påstå motsatsen, @Ulla bokade biljetter till Malta som blev helt åt skogen felaktiga. Hon beställde en biljett från Luleå till Malta samt en biljett från Göteborg till Malta och fick tre biljetter. En för två personer från Stockholm till Malta sen två olika biljetter från Luleå till Stockholm och en från Göteborg till Stockholm. Detta föranleder att de drar extrapoäng för inrikesresan samt ca 1000 kr extra i skatter. Nu har hon mailat fram och tillbaka till svenska guld supporten och fått svar på Danska för att de ska fixa till det men nu har de slutat svara på mail från henne med. Kan säga att det inte är lätt att förstå Danskan hon använder så det är inte alls lätt att förstå dem. Hon som bokade hävdade bestämt att det är helt korrekt för inrikes resor inte ingår i biljetterna utan det går bara att boka ett flyg per biljett. Ulla ringde 3 gånger och till slut så frågade hon en kollega och då sa de att inrikesresa ingår om det är mindre än 24 timmar bytestid på Arlanda men då kom de på att det inte fanns flera biljetter på flyget att boka och de kunde ju inte boka nya utan hänvisade till de som sysslar med reklamationer på sas och be om kompensation med de extra poäng de dragit istället. Det som de inte tänkte på är ju att skatterna blir mycket lägre om man reser utrikes så det har dragit mer pengar på Amex än det skulle. Undra hur sas reagerar om man reklamerar detta till Amex?

Kan gissa på att hon inte kan boka med 50% erbjudandet alls så...

Jan Carlzon, kom tillbaka. Allt är förlåtet!

Allvarligt talat, alla kan göra fel, men när man påtalar det så måste ju kundtjänst fixa problemet...
 
Jag vet inte om det faktum att man numera kan boka SAS online med 2-4-1 drastiskt har dragit ner kötiderna, men haft ett gäng samtal till dem sista månaderna och det har varit förvånansvärt snabba svar för det mesta.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen