Senaste nytt

Bekräftat: Fri dryck för Diamond i Go

Tyvärr kör systemet 30/100 på återbetalning av bokningar från förra året som bara gav mig 20/100. Har inte orkat ringa och härja om det.

Men herregud, det finns ingen mängdbegränsning. Den människan borde erbjudas en kurs i SAS servicekoncept samt i bemötande...

Absolut. Nu var det inga sura miner denna gången, men denna förvirring kring vad som gäller och den konflikt som ändå uppkommer är onödig i en serviceorganisation.

Det är det här jag är så jäkla rädd för att SAS CC kör en "fri tolkning" på reglerna....dvs olika regler på olika flyg.....

Jag har X antal vänner som arbetar som CC på SAS och när jag frågar dem om EBD så får jag olika svar......:confused:.....men även hur servicen skall göras....
Helt galet att detta får fortgå......dvs ...att "tombola" servicekoncept får fortgå.....:mad:

Last edited:
Det är det här jag är jag är så jäkla rädd för att SAS CC kör en "fri tolkning" på reglerna....dvs olika regler på olika flyg.....

Jag har X antal vänner som arbetar som CC på SAS och när jag frågar dem om EBD så får jag olika svar......:confused:.....men även hur servicen skall göras....
Helt galet att detta får fortgå......att "tombola" servicekoncept får fortgå.....:mad:
Och hur tror du då det kommer att bli när dom ska ge EBD särskilt bemötande ombord (på något sätt) :D Det kommer att bli syntax error för en del...

Men herregud, det finns ingen mängdbegränsning. Den människan borde erbjudas en kurs i SAS servicekoncept samt i bemötande...

BA har ju ett system där frekventa resenärer kan dela ut en "golden ticket" till någon person som gjort något särskilt bra, och som då blir inkallad till chefen för att få en belöning.

Kan SAS införa någonting liknande för EBD? Ett rött kort som man kan dela ut, och som leder till att mottagaren blir inkallad till chefen för en uppsträckning.

Funkade bra för mig på EWR-CPH. Beställde en drink och snacks, visade kortet. Flygvärden sa att det bara var att säga till om jag ville ha något mer att dricka senare.
På CPH-ARN gick det sådär. Beställde en Ramlösa och lämnade över kortet. När hon började knappa på dosan så påpekade jag att det skulle vara gratis eftersom jag var Diamond. Hon hörde dock Pandion och tyckte att jag skulle nämna att jag var Pandion när jag beställde men fick tillbaka mitt kort utan att hon drog något. Detta efter att hon granskat kortet och borde ha sett att det stod Diamond.

Infon behöver komma ut på ett bättre sätt, kanske även finnas med i Scandinavian Traveler på Eurobonus-sidorna så att vi kan referera till det ombord om diskussion uppstår. Jag kommer dock inte att tjafsa om de inte går med på att ge mig dricka gratis utan kommer att betala och sedan maila till diamond-supporten.

Det är det här jag är så jäkla rädd för att SAS CC kör en "fri tolkning" på reglerna....dvs olika regler på olika flyg.....

Helt galet att detta får fortgå......dvs ...att "tombola" servicekoncept får fortgå.....:mad:
Det är ju resenärerna som låter det pågå genom att fortsätta flyga med SAS. Sluta flyga så ska du se att det upphör. :)

CDG-ARN i fredags. Beställde två drycker samt två flaskor vatten för mig och mitt resesällskap, totalt fyra drycker för två personer. Att vifta med Diamondkortet räckte inte utan fick påpeka att det skulla vara gratis. Blev då vänligen upplyst om att det egentligen bara ingick en gratis dryck per person men att det fick gå för den här gången, men bara så att jag visste till nästa gång. Tog inte någon diskussion eftersom vi fick det vi ville ha. Blev mycket vänligt bemött, men stör mig på att de inte har koll på vad som gäller.

• Gilla
Reactions: fcx
CDG-ARN i fredags. Beställde två drycker samt två flaskor vatten för mig och mitt resesällskap, totalt fyra drycker för två personer. Att vifta med Diamondkortet räckte inte utan fick påpeka att det skulla vara gratis. Blev då vänligen upplyst om att det egentligen bara ingick en gratis dryck per person men att det fick gå för den här gången, men bara så att jag visste till nästa gång. Tog inte någon diskussion eftersom vi fick det vi ville ha. Blev mycket vänligt bemött, men stör mig på att de inte har koll på vad som gäller.

Snacka om pinsamt sas.. Rena rouletten om det CC tycker det ska vara 1 fri, 2 fria eller alla eller ingen fri.. Underkänt är förnamnet..

jag har antingen haft väldig tur eller så gör jag nåt rätt som vissa verkar missa, har vid säkert 15-20 flygningar senaste tiden bett att få smoothie eller vin beroende på läge och tidpunkt, har alltid fungerat när jag sagt att jag är Diamond, några crew har velat se kortet, ofta vill de erbjuda något mer, senast idag tog jag en påse nötter

Toppen