AABack2ARN
Medlem
Har funderat lite mer på detta med de olika uppgraderingsmöjligheterna
Rimligtvis borde "Courtesy upgrades" enbart delas ut i de tillfällen när det egentligen inte behövs, dvs då det inte är fullt/överbokat i den kabinen man uppgraderas från eftersom det annars borde kallas op-up. Att SAS borde bli bättre på att säkerställa att op-ups delas ut i rätt ordning tycker jag är givet (EBD ska ha högre prioritet än EBG osv).
Min egen känsla är också att OT har en tendens att gå igenom när det är fullt i kabinen man uppgraderas ifrån. En tom businesskabin betyder inte mycket har ju flera erfarit. På senare tid har vi läst om flera som nekats OT och erbjudits cashuppgradering. Fördelen för SAS är väl mer kontanter in men inte behöva dela ut mer poäng (samt att de kan sälja dessa uppgraderingar till personer som inte är med i Eurobonus).
Poänguppgradering vid gate från alla klasser är ju en fantastisk förmån som har den fördelen för SAS att de minskar den utestående poängskulden.
Personligen tror jag att många uppgraderingar kommer gå från Go till Plus då jag tror att 56 platser i plus är aningen för många, men återigen, om det beror på att Go är överbokad så är det inte längre en cortesy upgrade utan en op-up i min värld.
Nu var det ett tag sedan jag flög SAS longhaul men upplever att det är relativt hög beläggning i C på linjerna till EWR/ORD. (De andra har jag inte flugit.)
Rimligtvis borde "Courtesy upgrades" enbart delas ut i de tillfällen när det egentligen inte behövs, dvs då det inte är fullt/överbokat i den kabinen man uppgraderas från eftersom det annars borde kallas op-up. Att SAS borde bli bättre på att säkerställa att op-ups delas ut i rätt ordning tycker jag är givet (EBD ska ha högre prioritet än EBG osv).
Min egen känsla är också att OT har en tendens att gå igenom när det är fullt i kabinen man uppgraderas ifrån. En tom businesskabin betyder inte mycket har ju flera erfarit. På senare tid har vi läst om flera som nekats OT och erbjudits cashuppgradering. Fördelen för SAS är väl mer kontanter in men inte behöva dela ut mer poäng (samt att de kan sälja dessa uppgraderingar till personer som inte är med i Eurobonus).
Poänguppgradering vid gate från alla klasser är ju en fantastisk förmån som har den fördelen för SAS att de minskar den utestående poängskulden.
Personligen tror jag att många uppgraderingar kommer gå från Go till Plus då jag tror att 56 platser i plus är aningen för många, men återigen, om det beror på att Go är överbokad så är det inte längre en cortesy upgrade utan en op-up i min värld.
Nu var det ett tag sedan jag flög SAS longhaul men upplever att det är relativt hög beläggning i C på linjerna till EWR/ORD. (De andra har jag inte flugit.)