Senaste nytt

Courtesy upgrade på SAS longhaul som Eurobonus Diamond/Pandion

Detta är underhållning.

SAS gör något nytt och som faktiskt varit efterfrågat men eftersom det inte är tillräckligt exklusivt så är de "korkade".

Själv tycker jag att det är en grym förmån även om mitt EBD bara räcker ett år till och det kommer inte att förnyas.

Vad har jag missat?! Vem kritiserar denna förbättringen?!?

Jag förstår inte din poäng. Vad är din egen spend? Själv milar jag cirka 300 kSEK, bara på mina privatresor. Till det kommer tjänsteresorna. Om inte jag är en bra kund, vem fan är det?
En god illustration på varför jag flyger LH-gruppen på IC!
Nu hänger jag inte med alls. Först framstår du som en bra kund till SAS med spend på 300 kSEK (framgår iofs inte inom vilken tidsperiod men förutsätter per år?)
I nästa inlägg flyger du inte med SAS alls på IC. Hur ligger det egentligen till? :)

Nu hänger jag inte med alls. Först framstår du som en bra kund till SAS med spend på 300 kSEK (framgår iofs inte inom vilken tidsperiod men förutsätter per år?)
I nästa inlägg flyger du inte med SAS alls på IC. Hur ligger det egentligen till? :)

Som en annan av SAS bra kunder kan jag inflika att det ena inte utesluter det andra :)

Kan du inte ge några exempel på sådana förmåner?
Gratis smoothie longhaul. ;)
Nej men seriöst, billiga last minute upgrades vid gate mha poäng vore en sådan förmån. Dock ska det inte ske på bekostnad av de som vill betala med pengar för det. SAS cash flow behöver nog vartenda öre de kan få in.
Dessutom tillkommer en ny IT-kostnad för detta system med courtsey upgrades. Manuell hantering vid gate ger gissningsvis ingen merkostnad mot vad de har nu.

Gratis smoothie longhaul. ;)
Nej men seriöst, billiga last minute upgrades vid gate mha poäng vore en sådan förmån. Dock ska det inte ske på bekostnad av de som vill betala med pengar för det. SAS cash flow behöver nog vartenda öre de kan få in.
Dessutom tillkommer en ny IT-kostnad för detta system med courtsey upgrades. Manuell hantering vid gate ger gissningsvis ingen merkostnad mot vad de har nu.
Å andra sidan gynnas ju balansräkningen av att pax med poäng väljer att uppgradera vid gate. Jag fick dock en sådan "generös" uppgradering från Go till Business till priset av Go till Plus förra året. Högst oklart om det hade med Diamondstatus eller status öht att göra dock.

Det här är ju en stor fördel för EBD/EBP men jag kan inte låta bli att undra om det verkligen är smart. Det leder lätt till situationen som råder i USA där alla elites förväntar sig uppgrades och det känns inte helt rätt.

Jag hade nog hellre sett att man gått tillbaka till vettig poängintjäning och sett till att folk spenderade poäng på sina uppgraderingar.

Toppen