Senaste nytt

COOP Medmera mer

Trodde att mina 5000 poäng för att ha skaffat kortet skulle ha kommit nu, har gått en månad. Skulle ju även passa bra då att växla till SAS innan 30 juni.
Mailade Coop och fick detta svar:
"
Poängen kommer in en och en halv månad efter ert första köp.
"
Fint att man skriver samma sak på förstasidan då, där man anger just 1 månad... :)

Trodde att mina 5000 poäng för att ha skaffat kortet skulle ha kommit nu, har gått en månad. Skulle ju även passa bra då att växla till SAS innan 30 juni.
Mailade Coop och fick detta svar:
"
Poängen kommer in en och en halv månad efter ert första köp.
"
Fint att man skriver samma sak på förstasidan då, där man anger just 1 månad... :)

Kundtjänst... går aldrig att lita på - @agehall 's budord #3.

Inbetalningar räknas ju alltid bort mot räntebärande kredit i första hand, och i andra hand mot icke räntebärande kredit alt läggs som debit om icke räntebärande kredit ej är nyttjad. Annars hade det ju blivit pannkaka av alltihopa. Gissar att det finns någon skrivelse om detta i konsumentkreditlagen också, alt i avtalet för kreditkortet.

Edit: @FlyingErik hann före :)

Jag har provat detta vid tre tillfällen vid uttag utomlands hittills, har inte behövt betala ränta vad jag kunnat se.
Dvs, satt in en summa i förväg som jag sedan tagit ut, men har haft en större utnyttjad kredit på kortköp.

Kortet gick ej att betala med i Polen, skulle köpa bussbiljetter men nekat. Skit bakom spakarna bara, hade glömt att jag spärrat för Utlandsköp:oops:
Tack Coop, spärren fungerar utmärkt!:)

De där spärrarna man själv kan välja förstår jag mig inte på - det är väl ändå kortföretagen som tar smällen? (visst, lite meck kanske det blir, men det är det ju ändå att hålla ordning på spärrarna)

De där spärrarna man själv kan välja förstår jag mig inte på - det är väl ändå kortföretagen som tar smällen? (visst, lite meck kanske det blir, men det är det ju ändå att hålla ordning på spärrarna)
Om man vet att man inte reser utomlands eller använder kortet när man gör det (vilket nog ändå är en ganska stor del av befolkningen, även om det är en försvinnande liten del här inne) så finns det ju en klar vinst i att slippa tjafsa med kortbolaget om det skulle vara något. Sparar mycket tid.

Även varianten med att slå på och av inför varje resa fungerar nog också bra om man faller i den majoriteten som kanske gör en eller max två utlandsresor per år.

Om man vet att man inte reser utomlands eller använder kortet när man gör det (vilket nog ändå är en ganska stor del av befolkningen, även om det är en försvinnande liten del här inne) så finns det ju en klar vinst i att slippa tjafsa med kortbolaget om det skulle vara något. Sparar mycket tid.

Även varianten med att slå på och av inför varje resa fungerar nog också bra om man faller i den majoriteten som kanske gör en eller max två utlandsresor per år.
Ja, du har en poäng där. Och om inte annat så är det en upplevd trygghet för medel-Svensson-konsumenten!

Även om kortföretagen tar smällen kan man ju dra sitt strå till stacken och minska vinsterna och därmed incentiven att hålla på med sånt där. Lite som vaccinering och flockimmunitet...

Toppen