Senaste nytt

Stockholm - New York i British Airways First Class t.o.r - del 1

Storsteffe

Medlem
Trevlig rapport och en bra beskrivning av produkten, har några resor själv i BA F och även om det uppenbarligen inte är den bästa som finns på marknaden så har jag varje gång blivit nöjd.
 

Alf

Medlem
Kul att du dykt upp efter alla varianter av spekulationer var du tagit vägen. En trevlig rapport med fina bilder. Jag håller på att jaga motsvarande resa, tyvärr så räcker poängen bara till en F åt ena hållet och CW åt andra men det får duga om jag lyckas hitta platser.
Tycker du det är bättre att sitta på två olika rader när ni åker tillsamman än att sitta på två platser i mitten tillsammans? Jag har prövat bägge men föredrag nog två platser bredvid varandra fast det funkar bra med att man kan äta tillsammans som ni gjorde.
 

Stefan62

Medlem
Tycker du det är bättre att sitta på två olika rader när ni åker tillsamman än att sitta på två platser i mitten tillsammans? Jag har prövat bägge men föredrag nog två platser bredvid varandra fast det funkar bra med att man kan äta tillsammans som ni gjorde.

Ja, jag tycker det är bättre och vid denna resa hade vi inget annat val än att välja platser bakom varandra, eftersom de andra redan var upptagna vid bokningstillfället.

Med tanke på hur kabinen är konfigurerad så sitter jag gärna vid fönstret och "ensam". (Vid alla andra tillfällen föredrar jag plats vid gången.)

Vid de tidigare F-resorna med TG så satt vi bredvid varandra i mitten på utresan och det var ok - vi var dessutom "ensamma" i F-kabinen på A380. På hemresan var det 747 och då på olika rader. Vid det tillfället åt vi var för sig, men drack champagne tillsammans. Det fungerade bra!


(Försök verkligen att hitta F-platser istället för CW på hela Din resa!)
 
  • Gilla
Reactions: Alf

henrik l

Medlem
Tack för en mycket trevlig rapport, som nästan gör mig sugen på BA F igen. Apropå diskussionen om CW och F, kan jag väl bara konstatera att har man inte provat BA F så skall man givetvis göra det. Har själv 4 ben i BA F, vara av två när jag tog hela familjen till NY t&r i F, samt ca det dubbla i CW, mest genom uppgradering vid överbokningar. Jag gillar CW skarpt och imponeras över att man kan få 8 stolar i bredd, men man har fortfarande lite avskildhet om man inte sitter i mitten. När det gäller F så har ju de flesta bolag som jag har testat en bättre hårdvara och vid 3 av fyra tillfällen tycker jag att mjukvaran varit om än inte dålig, men lite siså, men jag kan ha haft otur. Men jag avråder ingen från BA F, F är ju alltid F:D
 
Toppen