Om SAS säljer (eller avsluta leasingavtal) befintliga A340 blir det nollsummespel. Ingen nettotillskott.Frågan är om detta verkligen är tre nya beställningar eller utnyttjande av optionerna på a350 ? Inte helt enkelt att veta exakt vad som avses. Oavsett bör det ju betyda ett nettotillskott utöver den ursprungliga planen.
Sao Paulo ? Haneda ? Seoul ? Johannesburg ?
I Europa har Frankrike, Storbritannien och Tyskland fått slottider på Tokyo Haneda men Skandinaviska länder har inte ens börjat att förhandla om slott på Tokyo Haneda med japanska transportministeriet.Haneda ?
Är det ens möjligt att flyga söderut, tex Indien? Konkurrensen från de andra bolagen är ju mördande, eller? Bör väl bli på norra halvklotet. Men är spänd på detta oavsett. Framåt SAS.Nya långlinjer är alltid spännande. Det går att spekulera hur mycket som helst.
Miami känns ju rätt logiskt med tanke på att "rödnosen" inte flyger dit. Frågan är hur det ser ut med fraktmöjligheter?
Vågar SAS satsa på Indien igen eller sätter historiken stopp?
Väntar spänt på den dagen då ett besked om nästa långlinje kommer.
Dagens Næringsliv skriver följande:
"- Ja, styret har nå besluttet å øke kapasiteten på langdistanse med tre nye widebody-fly. Det innebærer at langdistanseflåten vår vil øke fra 12 til 16, inkludert Hong Kong-satsingen fra høsten av, sier Eivind Roald.
Nu börjar det blir lite Off topic i den här tråden men jag försöker att förklara här.Jag förstår inte varför dom envisas med Narita, jag skulle tro att absoluta majoriteten av passagerare skall till Tokyo eller vidare inrikes, inte transfer till annan utrikes destination. Haneda borde vara klockrent !