Senaste nytt

[First class] Oslo/Bergen/Stavanger-Nordamerika T/R, Star Alliance JV, från 24.200 NOK inkl. skatter

Så, nu börjar det närma sig köp :)

"Most bang for the buck" verkar vara Oslo till Boston, Arlanda till San Francisco eller Arlanda till Orlando. Boston är 5 000kr billigare från OSL så utan positionsflyg till Oslo är det ca 26 500kr (SEK)

55 000 M&M miles:
ARN-ZRH-MUC-EWR-IAH-BOS t/r. Detta är United Fare Basis och deras routingregler. Det blir tyvärr inte särskilt mycket mer för SFO eller MCO.

Det går att använda FRA och FCT som transit också. Då skulle jag flyga A380 till JFK och byta flygplats, men den går redan vid 10 tiden på morgonen och ger marginellt mindre miles.

Nu skall jag bara organisera aktiviteterna: blir det roadtrip med @sembl nära Boston, besök i Charleston + ett varv i SFO för business and pleasure? :)

Finns den här dealen kvar, försökte söka lite på bra F resor och fick bara up bra mycket högre priser,
tittade lite i Expert flyer och det billigaste i F till tex. BOS var:

ARCNO5W LH A Round-Trip 33852(SEK) F

har dealen upphört, eller är det bara jag som inte har hittat rätt dagar eller?

Finns den här dealen kvar, försökte söka lite på bra F resor och fick bara up bra mycket högre priser,
tittade lite i Expert flyer och det billigaste i F till tex. BOS var:

ARCNO5W LH A Round-Trip 33852(SEK) F

har dealen upphört, eller är det bara jag som inte har hittat rätt dagar eller?

Tyvärr har priserna gått upp rejält. De flesta destinationer har ökat mellan 3 000 till 6 000kr

Tyvärr har priserna gått upp rejält. De flesta destinationer har ökat mellan 3 000 till 6 000kr

Trist men det är ett tag till jag ska resa västerut så förhoppningsvis så kommer det fler kampanjer och erbjudanden

Edit: Får hålla ögonen öppna, och kolla här och på expert flyer med jämna mellanrum.

Trist men det är ett tag till jag ska resa västerut så förhoppningsvis så kommer det fler kampanjer och erbjudanden

Edit: Får hålla ögonen öppna, och kolla här och på expert flyer med jämna mellanrum.

Jag tror att detta är priserna nu tyvärr.. Här är OSL-BOS i SEK som tidigare var billigast. Du ser att OneWorld ligger kvar med sina priser med Star Alliance har ökat:

First.JPG

Samma prisbild på ARN-SFO där OneWorld håller samma nivå som tidigare:

First II.JPG

Tyvärr är min slutsats att prishöjningen är svaret... Det var aldrig ett "kampanjpris" det var permanent med vissa villkor...

36 till SFO är fortfarande rätt ok, pris för LH F. Men det har ju trixat med villkor, stopover och priser rätt mycket senaste åren så vi får se vad som händer.

Toppen