Senaste nytt

United Airlines lämnar JFK för gott. Flyttar all transkontinental trafik till Newark

Om man tar tunnelbanan så är Wall Street lättast att nå från JFK. Annars har jag svårt att se stor skillnad.

PATH tar nog ungefär lika lång tid men det är inte vad det här handlar om. Det handlar om hur lång tid det tar att åka bil. Alla är inte fattiga och/eller turister i New York. De som är viktiga i finansdistriktet sätter sig inte på vare sig tunnelbana eller PATH. De personerna(eller snarare deras assistenter) lär inte heller ha köpt billigaste biljett på Kayak.
 
PATH tar nog ungefär lika lång tid men det är inte vad det här handlar om. Det handlar om hur lång tid det tar att åka bil. Alla är inte fattiga och/eller turister i New York. De som är viktiga i finansdistriktet sätter sig inte på vare sig tunnelbana eller PATH. De personerna(eller snarare deras assistenter) lär inte heller ha köpt billigaste biljett på Kayak.
Dessa personer tar väl helikopterservicen och knappast bil...!
 
Jag har åkt rätt mycket till JFK på senare tid. I rusningstrafiken använder jag nästan alltid antingen "LIRR" eller "E-Train". Det beror på vart jag befinner mig.

Jag har anlänt JFK T4 med Swiss i First, och varit på Waldorf en timma senare via Subway...

Jag förstår United nu som det inte finns något annat kvar. Jag tror så sent som 2005 hade United direktkärror både till London och Tokyo från JFK. Eftersom Newark är stor hub, och det finns en relativt stor verksamhet på La Guardia är nog detta rätt val.

Frågan är om United snart uppgraderar "Ground Experience" på Newark. United hade tidigare en First Class Lounge på JFK.

Gällande T7, så är nu United och US Airways borta. Undrar på om någon annan flyttar dit..

Till slut som Miles & More medlem, hoppas jag United ändrar bokningsklasser för P.S. till samma som inrikes. P.S. har bokats som J, C, D, Z, P i premium och inga F, A för 300% till M&M :) Däremot bokas dagens EWR-SFO/LAX i hela skalan, inklusive F och A
 
Om jag räknar rätt så har de tre konfigurationerna (där Y är både ekonomi plus och ekonomi)

24F + 189Y (Inrikes F)
28C + 114Y (BusinessFirst)
16C + 153Y (BussinesFirst)

De har två versioner av 767-300

6F + 26C + 151Y (Global First + BusinessFirst)
30C + 184Y (BusinessFirst)

Så det känns som om United enbart kommer ersätta 757orna på de linjer där man kan ha en relativt hög andel C jämfört med idag. Och då faller kanske ARN/OSL på plats. Tyvärr!

Men i gengäld borde P.S. versionen vara utmärkt för året runt flyg då det planet borde vara lättare och därmed behöva gå ner för att tanka på vägen under vinterhalvåret.
 
Toppen