Senaste nytt

Posta din lyckad bokning av bonusresor här 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: SAS, ANA, Thai, Lufthansa
Kabinklass: Plus, Business, First
Avreseort: Arlanda
Destination: Bangkok
Enkelresa eller Tur&retur: Tur & Retur
Antal poäng (per person): 95 000 x 2
Skatter & avgifter (per person): 6 145 x 2
När: Över midsommar
Bokad: Maj/Juni

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Vi hade inga planer för midsommar så blir en sväng till Bangkok. Blir första gången med ANA och Lufthansa i First.
Får försöka hinna med FCT på hemvägen vilket är lugnt förutsatt att vi landar i tid.

Bokade allt i slutet av maj och ändra till LH First när 2-veckors fönstret öppna. Finns mycket god tillgång på FRA-HND-FRA med LH First om någon är intresserad. Har bevakat sträckan länge och endast fåtal dagar det inte funnits två platser.

Flygbolag: TK, UA, SK
Kabinklass: Business, Plus
Avreseort: Arlanda
Destination: Miami
Enkelresa eller Tur&retur: Open Jaw
Antal poäng (per person): 55000 x 2
Skatter & avgifter (per person): 4041 kr x 2
När: Över jul och nyår
Bokad: 9:e Juni

map.gif

Vi ville hälsa på släkt i Miami och hade inga större förhoppningar om att hitta något bra. Till vår stora lycka fanns 2 platser dagarna innan jul med TK's nya kommande rutt Istanbul-Miami i business och med 13h på B77W. Hade helst sett en retur från Atlanta och hemåt men ANA tool fann 0 platser, så ett par dagars avslutning i New York får det bli.

Bonusprogram: SAS Eurobonus
Flygbolag: SAS
Kabinklass: Go
Avreseort: Göteborg
Destination: Longyearbyen
Enkelresa eller Tur&retur: Tur & retur
Antal poäng (per person): 10 000 p
Skatter&avgifter (per person): 670 kr
När: 13-16 juli 2015
Bokad: 11 juni 2015

Idag fungerade det att boka Eurobonus-resa på Sas webbsida och jag hittade ett datum i sommar att kombinera Eurobonus poängrabatt med Coops hotellpremie för tre nätter på Radisson Spitsbergen (för 2398 NOK). Tar med mig min pappa som jag inte har flugit med sedan familjen var på Gran Canaria 1993.

Bonusprogram: SAS EuroBonus
Flygbolag: SAS
Kabinklass: SAS Go (Economy)
Avreseort: Stockholm
Destination: Hamburg
Enkelresa eller Tur&retur: Tur & retur
Antal poäng (per person): 10.000 poäng
Skatter&avgifter (per person): 500 SEK
När: juli - aug 2015
Bokad: jun 2015

Med pågående 50% rabatt på bonusresor kampanj. Jag har bokat 6 t/r hittills.
Under sommaren kör SAS inte kvällsavgång från Hamburg på fredagar så det blir nästan per 1.800 SEK t/r via Köpenhamn på hemvägen.

10.000 poäng + 500 SEK för denna resa känns som ett bra sätt att använda EuroBonus poäng för. Det är helt avbokningsbar fram till en arbetsdag före första avgång.

Flygbolag: SAS, Lufthansa, United
Kabinklass: Plus, Business, First
Avreseort: Sundsvall
Destination: Orlando
Enkelresa eller Tur&retur: Open jaw
Antal poäng (per person): 75 000 (Amex 2-4-1)
Skatter&avgifter (per person): 4100:-
När: Om knappt två veckor
Bokad: Förra veckan

SDL-ARN SK Plus
ARN-FRA SK Plus
FRA-MCO LH First
SRQ-ORD UA First
ORD-FRA LH Business
FRA-ARN LH Business
ARN-SDL SK Plus

Tar med en kompis och spenderar några dagar i Florida, han är inte van att åka annat än charter eller ekonomi på långflygningar så det här kommer bli riktigt trevligt :)

Riktigt bra bokning, jag sitter och sliter mitt hår för att komma till Florida. Frun i huset har hittat charter!!! till Kreta. Tack men nej tack.
Hur många dagars stopp får du i MCO och kan man stoppa ytterligare en gång på vägen hem, ex NYC?
Vill gärna få hemresan från PBI men hittar inget just nu.

Riktigt bra bokning, jag sitter och sliter mitt hår för att komma till Florida. Frun i huset har hittat charter!!! till Kreta. Tack men nej tack.
Hur många dagars stopp får du i MCO och kan man stoppa ytterligare en gång på vägen hem, ex NYC?
Vill gärna få hemresan från PBI men hittar inget just nu.

Kolla som jag TK vis IST till Miami. Verkar finnas hygglig tillgänglighet. Linjen är ny och börjar i oktober 2015.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen