Senaste nytt

Intervju: Nyheter, tankar och förändringar i SAS ombordkoncept - Stephanie Smitt Lindberg/Johan Mägi

Det spelar säket in, men rätt mycket har skrivits om det i andra medier också. Inklusive ganska stora internationella uppslag. Tror säkert att SAS läser vad som skrivs här, men jag tror absolut inte de reagerat så snabbt om det bara var här det skrevs om det.

Förvisso, men reaktionerna här har ju varit minst sagt starka, och vi vet ju att SAS bevakar SAS-forumet och speciellt en sån här tråd....

Dom skall ha cred för ätt även dom kan "göra en pudel"

Förvisso, men reaktionerna här har ju varit minst sagt starka, och vi vet ju att SAS bevakar SAS-forumet och speciellt en sån här tråd....

Dom skall ha cred för ätt även dom kan "göra en pudel"

Det ble dessverre ganske mye negativ publisitet fra en norsk flyside som overdrev reaksjonene ganske sterkt. Tabloide medier liker slikt, og de ble i Norge sitert med helt ekstreme og virkelighetsfjerne uttalelser. Så det er nok (dessverre?) ikke bare bc.se som stod for "rop og kauk" :p Jeg ser at "nyheten" også ligger på flyertalk.com sin forside.

Det ble dessverre ganske mye negativ publisitet fra en norsk flyside som overdrev reaksjonene ganske sterkt. Tabloide medier liker slikt, og de ble i Norge sitert med helt ekstreme og virkelighetsfjerne uttalelser. Så det er nok (dessverre?) ikke bare bc.se som stod for "rop og kauk" :p Jeg ser at "nyheten" også ligger på flyertalk.com sin forside.

Jo, det är ju klart att man reagerar på såna där idiotiska förändringar, dom borde värna (det lilla som finns kvar av) varumärket lite bättre....

Tror att en rejäl mat och dryckessatsning i Plus hade gynnat dem... En varm måltid med för och efterrätt på längre turer över 1,5h och en kall på mindre. Serveras på porslin alt. bricka med plast-tallrik. Att de som reser känner att de "får något ombord"

Jo, det är ju klart att man reagerar på såna där idiotiska förändringar, dom borde värna (det lilla som finns kvar av) varumärket lite bättre....

Kommentaren min var ment som "det var ikke bare fra bc.se kritikken kom fra, så jeg tror ikke bc.se er egenhendig ansvarlig for at dette endret seg" :) Det hadde ikke noe med SAS å gjøre.

Egenhendig = all by itself/alone

Tack för denna artikel! Skönt att se att de backar på bl.a. menytexten och att de tar tag i chips-/smoothie-frågan.

Synd att SAS inte tänkte efter innan införandet, ser inte bra ut när ett företag inför ändringar för att sedan ångra sig.
Fatta mig rätt, väldigt bra att de backat på punkterna ovan.

Numera är det ju kostnadsbelagt att dricka alkohol även på långflygningar hos SAS, med ett intressant undantag: den regeln gäller inte på flygningar till och från Tokyo. Det finns en fintstilt rad längst ned på menyn som berättar detta. När jag frågade en flygvärdinna vad detta handlade om, berättade hon att de stora japanska resebyråerna helt enkelt meddelat flygbolaget att man i fortsättningen inte ämnade rekommendera SAS så länge denna regel inte togs bort. Att SAS då gör ett undantag enbart för Japan-flygningarna är ju inte speciellt smidigt eller elegant.

Toppen