Senaste nytt

Bekräftat: Fri dryck för Diamond i Go

Johnhenrik, jeg bruker (vel, min arbeidsgiver) bruker tilsvarende på mine reiser. Med så mange reisedøgn (60-80 per år) hadde jeg blitt gal om kuli/brus/juice diskusjonen hadde fulgt meg på hver reise. Igjen; og dette er min mening; "why give a shit"... :)
Äsch, jag tror inte folk bryr sig så mycket som framstår här. Det blir nog mer en rolig grej. Jag har svårt att se att det är en stor grej. Men visst, om jag satt med hela familjen på en 3hr flight hade jag nog blivit tjurig. :)

Lite olika har det funkar på sistone! Jag har suttit i GO och beställt dricka och snacks, och lite olika:

- Jag och en ickediamantkollega har fått all dricka gratis
- Jag har fått ALLT gratis (sallad, cola, muffin och snacks)
- dricka och snacks till mig och kollega
- En gång fick jag betala för drickan, men fick en liten Lindt chokladkula =)

Samtliga gånger har jag inte sagt något, utan lagt diamantkortet redo för betalning, och när crew sett, så har dessa olika saker skett. Danska SAS verkar vara mer informerade angående detta. Sist frågade värdinnan om jag reste med någon, varvid jag pekade på kollegan tvärs över gången. Hon upplyste då honom att han fick välja dricka utan kostnad.

Såe....ja. Olika som sagt :)

Lite olika har det funkar på sistone! Jag har suttit i GO och beställt dricka och snacks, och lite olika:

- Jag och en ickediamantkollega har fått all dricka gratis
- Jag har fått ALLT gratis (sallad, cola, muffin och snacks)
- dricka och snacks till mig och kollega
- En gång fick jag betala för drickan, men fick en liten Lindt chokladkula =)

Samtliga gånger har jag inte sagt något, utan lagt diamantkortet redo för betalning, och när crew sett, så har dessa olika saker skett. Danska SAS verkar vara mer informerade angående detta. Sist frågade värdinnan om jag reste med någon, varvid jag pekade på kollegan tvärs över gången. Hon upplyste då honom att han fick välja dricka utan kostnad.

Såe....ja. Olika som sagt :)
Ja, du och en medresenär (eller din familj) skall ha dricka gratis..

FA idag ARN-FRA ville bara bjuda på en alkdryck i GO. Jag sa att det inte stämde och fick då två ändå. Finns det något officiellt från SAS exakt vad som gäller?

Pursern kom senare och var väldigt trevlig. Kändes som hon ville be lite om ursäkt för händelsen.

ARN-LHR i lördags. Beställde bubbel+vatten till mig och fru magost. Visade kortet och sa att det ska ju vara gratis dyck nu för diamond. Pursern mumlade nåt om ja det var 2 enheter var, och började knappa och ville då ta 90:-st för bubblet. Efter upplysning från mig att även alkohol ingår på europaflyg accepterade hon det efter lång tvekan.

Ska bli intressant att se hur det blir nu på hemvägen (sitter i loungen LHR).

Hittar inte någon officiell referens till att det inte finns mängdbegränsing dock (som sagts i tråden). Skulle vara bra att ha.

ARN-LHR i lördags. Beställde bubbel+vatten till mig och fru magost. Visade kortet och sa att det ska ju vara gratis dyck nu för diamond. Pursern mumlade nåt om ja det var 2 enheter var, och började knappa och ville då ta 90:-st för bubblet. Efter upplysning från mig att även alkohol ingår på europaflyg accepterade hon det efter lång tvekan.

Ska bli intressant att se hur det blir nu på hemvägen (sitter i loungen LHR).

Hittar inte någon officiell referens till att det inte finns mängdbegränsing dock (som sagts i tråden). Skulle vara bra att ha.
Men herregud, det finns ingen mängdbegränsning. Den människan borde erbjudas en kurs i SAS servicekoncept samt i bemötande...

Toppen