Senaste nytt

Dubbla poäng under mars, april och maj 2015

Finns det någon som helst poäng med att kombinera 2xpoints package med denna deal ? 3,5 x poängen om man kör points+points ?

2x paketet brukar hå att kombinera med kampanjer. Har gjort det någon gång och det kan ge rätt bra utdelning.

Av vad jag kan se på Amtrak Rewards & Frequent Flyer Miles to Fast Track Your Next Trip så går det inte att konvertera HH -> EB.

Är på väg att spendera runt 4000 USD på Hilton, vilket med Double your Honors-kampanjen skulle ge:

Points & Miles: 4000x2=8000 EB.
Points & Points: 10x2 = 20 HH/USD -> 80000 HH Base Points,
Plus 5x1,15=5,75 Bonus Points/USD = 23000 Bonus Points om jag är HH Silver).

Om allt ovan stämmer så undrar jag, som primärt är intresserad av fler EB-poäng, om det "brukar" dyka upp kampanjer eller andra erbjudanden där de 80000 HH Base Points + 23000 HH Bonus Points skulle kunna bli värt mer än de 8000 EB jag kan tjäna direkt?

Beror på vilket lojalitetsprog. du tänker kreditera till, "variable miles" ger ju marginellt med miles
men Doubble Points går att kombinera med exempelvis exempelvis nedanstående kampanjer och då tycker jag det är
givet att välja points&miles (Det är ju bara baspoängen som dubbleras i den här kampanjen)

3500 Avios för två vistelser
Hilton HHonors-British Airways

Tjäna upp till 15.000 Flying Blue Miles med Hilton |

Garden Inn London Heathrow är inte med på listan av hotell som deltar British Airways List of EMEA Properties,
inget av hotellen i London är det, men jag fick ändå bonusen :)

BRITISH AIRWAYS Q1 2015 OFFER - Hilton Garden Inn London Heathrow 2000
Hilton Garden Inn London Heathrow Airport 5391 64
EMEA Q4 OTA PILOT OFFER 4000 0

Last edited:
Är på väg att spendera runt 4000 USD på Hilton, vilket med Double your Honors-kampanjen skulle ge:

Points & Miles: 4000x2=8000 EB.

Blev lite mindre än väntat, $3300 -> 6600 EB och de sedvanliga 33000 HHonors-poängen. Sweet, tack BC! :) Tog mig en stund att klura ut hur de räknade, innan jag läste T&C noggrannare och såg att skatter inte är poänggrundande (endast "room rate" och spend på hotellet).

Kampanjen är förlängd till 31 augusti. Tidigare val av points eller miles går tydligen ej att ändra.

Ett stort plus är att från 1 juni är det inga hotell som har "optat ut".

Trevligt, återkom gärna till mig i ett PM om hotellet, har en vistelse inbokad där i början av juli!
Har bott där tidigare för tre år sedan som statuslös och det är ett stort och trevligt hotell. Har dock inte testat loungen eller frukosten men kanske blir en recension efter min vistelse:)

När får man dessa poäng? Spenderade 6 nätter på Hilton Tokyo i början av maj, inga extra-pinnar än inte..

Toppen