Det är tydligt att folk har olika smak när det gäller sånt här. Personligen är Matsalen min favorit i Sverige, har bara gått därifrån fenomenalt nöjd. Gillar däremot inte vare sig Matbaren eller Slipen på Oaxen (bara varit en gång på vardera), men sånt har ju så mycket med kvällsform att göra, både den egna och personalens. Tyckte att servicen på Matbaren var alldels för klämkäck och tjenis. Kanske passar om man är där ett kompisgäng, passar sämre för lugna parsamtal.
När jag var på Frantzén så var Lindeberg kvar, och jag var inte imponerad så det blev bara ett besök. Maten kanske var jättebra, men jag störde mig så mycket på det våldsamt överprisade vinpaketet och hur svårt det var att konversera vid deras "chefs counter" att det är det enda jag minns såhär i efterhand.
Har också fina minnen från gamla Lux, tycker mycket bättre om matlagning i matsalen än ätande i köket. En annan gammal favorit var Paul och Norbert.
Men trots allt tror jag att det humör man råkar vara på just den kvällen spelar väldigt stor roll i hur man minns den här sortens restaurangbesök. Förmodligen det som gjorde att jag inte minns Fäviken men någon större värme t.ex.